Ramalan

Maghribi 1 – 2 Sepanyol

Lokasi Perlawanan: Stadium Education City

Maghribi akan memasuki perlawanan menentang Sepanyol jauh sebagai satu pasukan pilihan tetapi ia kelihatan mereka boleh mencapai sesuatu yang hebat menentang juara Piala Dunia 2010 itu. Sepanyol, sebaliknya, telah beralih daripada kelihatan seperti pesaing utama kepada pasukan yang pernah bergelut pada kejohanan 2014 dan 2018. Perlawanan ini menjanjikan suatu persembahan yang menarik dan juga boleh menghasilkan kekecewaan besar di pusingan 16 terakhir.

Panduan Prestasi: Maghribi

Atlas Lions menunjukkan mengapa mereka adalah pasukan Afrika yang paling “in-form” menjelang  kejohanan itu. Mereka hanyalah pasukan Afrika kedudukan kedua tertinggi kepada Senegal yang menjuarai Piala Negara-Negara Afrika pada Januari 2021.

Maghribi kelihatan mempamerkan aksi yang paling konsisten dan seimbang dalam kejohanan setakat ini. Selepas beraksi dalam perlawanan yang jelas menunjukkan keseimbangan yang luar biasa antara corak pertahanan dan serangan menentang Croatia, mereka mempamerkan prestasi yang lebih hebat menentang Belgium dan Kanada untuk memungut kemenangan yang membawa mereka ke puncak kumpulan mereka.

Panduan Prestasi: Sepanyol

Sepanyol kelihatan telah mencapai gear kelima menentang Croatia tetapi permulaan hebat itu tetiba menjadi perlahan, sama seperti atlet jarak jauh yang bermula dengan kelajuan yang meledak dan kemudian membuang semua tenaga mereka. Menentang Jerman dan Jepun, mereka tidak dapat mencipta banyak peluang untuk menjaringkan gol seperti yang mereka lakukan terhadap Costa Rica.

Ketegasan Luis Enrique untuk mengawal tempo permainan adalah sesuatu yang berkesan, tetapi juara dunia 2010 akan memerlukan lebih daripada penguasaan bola untuk mengatasi Maghribi, yang rata-rata agak sama dari segi teknikal dengan Sepanyol.

Bagaimana perlawanan ini akan dimainkan?

Taktik menguasai bola dijangkakan dari Sepanyol dengan Maghribi kelihatan akan memanfaatkan kelajuan mereka untuk tamatkan perlawanan. Sepanyol akan cuba mengheret keluar barisan lawan. Jika ini berlaku, pasukan Afrika itu dilihat akan mempunyai kelebihan.

Share.
Leave A Reply