Ramalan

England 2 – 1 Senegal

Lokasi Perlawanan: Stadium Al Bayt

England dan Senegal akan bertemu buat kali pertama dalam sejarah bola sepak kedua-dua negara. Dugaan perlawanan yang penuh beraksi apabila kedua-dua pertembung dan Teranga Lions perlu gugurkan hasrat untuk tunduk kepada serangan Three Lions dalam perlawanan itu. Senegal telah pulih dengan baik selepas permulaan yang goyah dalam kejohanan ini tetapi ketiadaan naluri yang kejam boleh membawa masalah apabile berdepan dengan skuad yang mantap seperti England.

Panduan Prestasi: England

England kelihatan telah menyapu bersih prestasi hambar tahun-tahun lepas, mereka bermula dengan kemenangan yang hebat menentang Iran. Mereka juga telah menamatkan saingan kumpulan dengan sembilan gol daripada tiga perlawanan kumpulan, jumlah gol yang paling banyak dicatakan dalam peringkat kumpulan di mana-mana kejohanan yang mereka terlibat. Angka itu juga merupakan salah satu kutipan gol tertinggi yang diperolehi oleh mana-mana pasukan dalam Piala Dunia ini. Mereka tentunya memiliki keupayaan untuk menghasilkan gol dari semua zon atas padang dan kepantasan yang dipamerkan sebahagian pemain di dalam skuad dan pengurus Gareth Southgate akan berusaha untuk mengimbangi pasukannya untuk menangani cabaran fizikal Senegal akan bawa.

Panduan Prestasi: Senegal

Juara Afrika itu kelihatan hilang rentak dalam bahagian serangan walaupun mereka telah menjaringkan lima gol dalam kejohanan itu. Aliou Cisse, pengendali pasukan itu, perlu meneliti lebih mendalam dari segi keupayaan menyudahkan peluang kerana ia akan adalah perbezaan antara mereka dan England, yang jauh lebih baik dalam aspek itu. Senegal juga goyah dalam pertahanan. Kebolehan dari segi “ball recovery” bukanlah yang terbaik dan England boleh mengambil kesempatan kelemahan ini dan secara langsung mengakhiri perjalanan Senegal di Piala Dunia ini.

Bagaimana perlawanan ini akan dipersembahkan?

Malangnya sekali, tiada rekod sejarah pertemuan antara kedua pasukan ini, oleh itu kami tidak dapat mengumpulkan data untuk meramalkan keputusan perlawanan ini, keadaan semasa kedua-dua pasukan dalam kejohanan itu adalah satu-satunya tempat yang boleh mempamerkan aksi sebenar. Data keseluruhan banyak memihak kepada England, tetapi statistik dari segi keupayaan menyudahkan peluang memihak kepada Senegal. Ia akan menjadi perlawanan yang akan diputuskan antara keupayaan mencipta dan menyudahkan peluang yang dibentangkan, dalam hal ini England mengatasi Senegal.

Share.
Leave A Reply