Ramalan:

Belanda 2 – 0 USA

Lokasi Perlawanan: Stadium Antarabangsa Khalifa

Pusingan kalah mati Piala Dunia FIFA 2022 akan bermula dengan perlawanan yang menarik antara Belanda dan Amerika Syarikat. Kedua-dua negara ini akan bertemu buat kali pertama dalam pertunjukan global ini dan juga pertemuan kali keenam dalam sejarah mereka. Harapan untuk mendapat sesuatu yang positif tidak kelihatan bagi pasukan Amerika Syarikat, bagaimanapun, apabila anda pertimbangkan aksi mereka menentang lawan lain di pusingan 16 terakhir dan prestasi mereka dalam kejohanan setakat ini. Penyokong sejagat boleh mengharapkan suatu perlawanan yang menghiburkan.

Panduan Prestasi: Belanda

Rekod dua kemenangan dan satu keputusan seri daripada tiga perlawanan adalah keputusan yang boleh diterima penuh mana-mana pasukan dalam saingan sengit Piala Dunia. Belanda, bagaimanapun, bergelut untuk mengalahkan satu pasukan dan terpaksa reda dengan keputusan seri dengan pasukan yang berkualiti yang lain dalam kumpulan mereka: Senegal dan Qatar. Tetapi Louis Van Gaal boleh bergantung kepada keupayaan pemainnya untuk berjuang untuk keputusan yang mereka inginkan menentang skuad Amerika Syarikat kerana mereka terdesak untuk mara ke separuh akhir bagi kali ketiga dalam empat kejohanan.

Panduan Prestasi: USA

AS menewaskan Iran dalam perlawanan terakhir kumpulan dengan skor 1 – 0 untuk mencuri slot ke pusingan seterusnya dan layak ke pusingan kalah mati di belakang England dalam Kumpulan B. Pasukan CONCACAF itu dijangka untuk teruskan pejuangan mereka tetapi tidak ramai yang menjangkakan mereka akan lakukan sedemikian. Keputusan seri dipungut menentang England dan Wales, meletakkan mereka dalam kedudukan yang tidak menentu tetapi pertarungan yang mereka pamerkan dalam perlawanan itu membuktikan bahawa pasukan Greg Berhalter boleh menghasilkan aksi yang baik untuk mencatatkan keputusan yang mereka inginkan.

Bagaimana perlawanan ini akan dimainkan?

Di atas kertas ia jelas yang kedua pasukan ini tidak memiliki kehandalan yang sama rata. Pemain teknikal dalam pasukan Belanda akan mengawal bola lebih daripada pasukan Amerika Syarikat serta akan menghasilkan lebih banyak peluang untuk disudahkan. Bagi mengelakkan kekalahan, pasukan Amerika Syarikat perlu menonjolkan kekuatan fizikal mereka tetapi ia tidak kelihatan yang perlawanan ini akan berpihak kepada skuad USA.

Share.
Leave A Reply