Ramalan

Tunisia 0-3 Perancis

Lokasi Perlawanan: Stadium Education City

Juara dunia, Perancis akan menyambung pertahanan takhta mereka apabila berdepan Tunisia dalam perlawanan terakhir Kumpulan D. Kemenangan ketiga berturut-turut akan memastikan rekod sempurna menuju ke peringkat kalah mati Piala Dunia.

Tunisia akan berusaha untuk melakar suatu kemenangan kejutan menentang Perancis jika mereka mempunyai sebarang harapan untuk layak ke pusingan 16. Harapan itu bertindan pada mereka kerana Denmark akan berdepan Australia dalam satu lagi perlawanan kumpulan itu.

Panduan Prestasi: Tunisia

Prestasi Tunisia dalam pertandingan ini sangat membanggakan. Dalam 13 perlawanan yang mereka terlibat tahun ini, Tunisia mencatat tujuh kemenangan, dua seri dan empat kekalahan.

Mereka juga mempunyai rekod pertahanan yang kuat pada tempoh itu dan merekod lapan lembaran bersih. Mereka adalah pasukan yang sukar untuk dileraikan dan akan menghalang Perancis mendekati gawang mereka.

Panduan Prestasi: Perancis

Usaha untuk meraih gelaran kedua Juara Dunia berturut-turut akan bersambung bagi Le Bleus tatkala mereka mahu menegaskan dominasi mereka pada satu lagi perlawanan bola sepak.

Prestasi mereka sebelum menjelang Piala Dunia akan menimbulkan kebimbangan di kalangan peminat Perancis kerana mereka hanya mampu memenangi dua perlawanan dalam lapan percubaan pada 2022 sebelum Piala Dunia tetapi gambaran aksi mereka dalam dua perlawanan pertama kejohanan itu akan memadamkan segala kerisauan yang timbul.

Bagaimana perlawanan ini akan dimainkan?

Perlawanan ini merupakan pertemuan ketiga antara kedua negara ini. Perancis akan berusaha untuk meneruskan rekod tanpa kalah mereka menentang negara Afrika itu dan kami meramalkan bahawa Le Bleus untuk melakar kemenangan selesa, 3-0. Kekalahan dalam perlawanan ini akan bermakna Tunisia terpaksa bertungkus lumus bertolak keluar dari Qatar.

Share.
Leave A Reply