Ramalan

Serbia 2-1 Switzerland

Lokasi Perlawanan: Stadium 974

Pertembungan jiran-jiran Eropah ini menanti pada hari perlawanan terakhir dalam Kumpulan G apabila Serbia dan Switzerland bertemu buat kali pertama sejak Piala Dunia 2018 dan pada masa itu Switzerland melakar kemenangan 2-1 di Kaliningrad.

Kali ini, perlawanan ini mungkin akan menentukan siapa yang akan menyertai pasukan Brazil dalam pusingan peringkat 16 terakhir.

Panduan Prestasi: Serbia

The Eagles mengejutkan Portugal pada hari perlawanan terakhir pusingan kelayakan apabila mereka memperoleh kelayakan automatik ke Qatar sebagai juara kumpulan. Serbia diberi nafas baharu dan melalui prestasi yang membanggakan menjelang kejohanan itu serta akan berasa terdesak untuk mengekalkan momentum itu selepas memenangi tujuh perlawanan dan seri satu daripada sepuluh perlawanan terakhir mereka.

Sebagai sebuah negara yang sudah merdeka, Serbia kini telah mara ke tiga daripada empat kejohanan terakhir Piala Dunia FIFA tetapi gagal melepasi peringkat kumpulan, namun semuanya boleh berubah di Qatar.

Panduan Prestasi: Switzerland

Switzerland berharap dapat mara ke pusingan peringkat 16 untuk Piala Dunia ketiga berturut-turut dan mereka menunjukkan konsistensi yang amat diperlukan dalam beberapa bulan kebelakangan ini.

Walaupun mereka mengalami permulaan yang buruk dalam kempen Liga Negara-Negara UEFA, skuad utama mereka telah mengalahkan Portugal, Republik Czech dan Sepanyol dalam tiga perlawanan terakhir meletakkan mereka dalam kerangka fikiran yang mantap. Mereka mampu mencabar dan menyamai apa sahaja yang dilemparkan oleh pasukan Serbia itu dari segi teknikal dan fizikal.

Bagaimana perlawanan ini akan dipersembahkan?

Kedua-dua negara ini memiliki ancaman serangan yang unik dan perlawanan ini mungkin agak lebih sengit memandangkan Serbia dan Switzerland bersaing untuk satu slot di pusingan peringkat 16 terakhir.

Tanpa mempertimbangkan status kelayakan mereka, Serbia agak sukar untuk dijatuhkan dan ia akan menterjemahkan suatu pertempuran taktikal yang ketat.

Share.
Leave A Reply