Ramalan

Poland 1-2 Argentina

Lokasi Perlawanan: Stadium 974

Poland akan menentang Argentina pada pusingan terakhir perlawanan peringkat kumpulan. Argentina akan menyertai perlawanan ini dengan jangkaan mendapat mata penuh dan menamatkan saingan peringkat ini sebagai juara kumpulan manakala Poland perlu berdepan dengan tekanan mendapat keputusan positif menentang pasukan Argentina yang sangat teguh.

Panduan Prestasi: Poland

Pemain kelas dunia, Robert Lewandoski adalah tajuk utama bila dikaitkan dengan pasukan Poland dan akan berusaha untuk mara daripada peringkat kumpulan buat kali pertama sejak 1986. Sebelum bermulanya Piala Dunia, Poland bermain lapan perlawanan pada 2022 dan hanya menang tiga daripada itu.

Isu keupayaan barisan pertahanan mereka amat membimbangkan kerana mereka hanya mampu mengekalkan dua lembaran bersih pada masa itu termasuk kekalahan teruk 6-1 kepada Belgium dalam kejohanan Liga Negara-Negara UEFA. Mereka tentunya perlu berusaha dalam menajamkan aksi di barisan pertahanan jika mahu mengelakkan satu lagi kekalahan memalukan di tangan Argentina.

Panduan Prestasi: Argentina

Pemain azimat Argentina, Lionel Messi telah menetapkan sasaran mereka iaitu menjunjung Piala Dunia pada akhir kejohanan ini dan mereka tidak akan leka untuk mencapai matlamat itu. Albiceleste tiba di Qatar sebagai negara yang melakar prestasi yang amat hebat.

Dengan rekod tanpa kalah yang bertahan selama 35 perlawanan (lebih dua tahun), mereka pasti akan menjadi pasukan yang paling digeruni menjelang Piala Dunia. Jika mereka boleh mengekalkan prestasi ini untuk lebih kurang 6 perlawanan, maka mereka akan digelar Juara Dunia.

Perlawanan mereka menentang Poland ialah satu lagi peluang untuk menunjukkan kepada dunia mengapa mereka calon terbaik untuk memegang trofi piala dunia itu.

Bagaimana perlawanan ini akan dimainkan?

Anehnya, Poland mempunyai rekod kemenangan 2-1 menentang Argentina tetapi kami percaya ia akan berubah apabila mereka bertemu. Argentina memiliki jentera yang amat kuat untuk Poland menangani dan akan menuntut kemenangan mudah.

Share.
Leave A Reply