Ramalan

Iran 0-1 USA

Lokasi Perlawanan: Stadium Al Thumama

Ini merupakan perlawanan terakhir dalam kumpulan B dengan Amerika Syarikat mempunyai keinginan layak ke pusingan 16 dengan kemenangan dalam perlawanan ini, sambil berharap keputusan dalam perlawanan awal antara Wales dan England berpihak kepada mereka.

Sebaliknya, Iran mungkin hanya bermain untuk kebanggaan negara. Mereka akan cuba sedaya upaya untuk mendapatkan apa jua keputusan daripada perlawanan terakhir yang dilihat sebagai penyertaan yang tandus bagi mereka.

Panduan Prestasi: USA 

Amerika Syarikat menjejak kaki ke perlawanan pusingan ketiga ini sebagai pasukan pilihan tetapi tekanan yang besar menanti mereka untuk memungut kemenangan dalam perlawanan ini. Dengan Wales bermain England dalam perlawanan lain, apa jua bentuk kemenangan akan meletakkan mereka di kedudukan yang selesa untuk layak ke peringkat kalah mati.

Sebelum mulanya Piala Dunia, Amerika Syarikat bergelut dari segi prestasi. Lima perlawanan terakhir mereka sebelum permulaan kejohanan ini, menyaksikan mereka kalah satu dan seri tiga, serta hanya memenangi satu daripada perlawanan antarabangsa itu. Prestasi itu menyebabkan kerja pengurus mereka, Gregg Berhalter diteliti balik menjelang Piala Dunia.

Sekiranya Amerika Syarikat tidak layak ke peringkat kalah mati kejohanan ini, tekanan pada semua yang terlibat hanyalah akan bertambah dan berkemungkinan besar jurulatih USMNT itu akan menanggung derita itu.

Panduan Prestasi: Iran 

Iran akan masuk ke perlawanan Piala Dunia terakhir mereka dengan menyedari bahawa mereka sekali lagi gagal memberikan impak yang besar pada satu lagi edisi Piala Dunia tetapi akan cuba memberikan yang terbaik sebelum tamat kempen ini.

Prestasi Iran yang tidak konsisten dengan hanya dua kemenangan, dua kekalahan dan satu seri serta pertukaran jurulatih sebelum permulaan kejohanan bukanlah persiapan ideal yang mereka perlukan sebelum kejohanan seperti ini bermula.

Bagaimana perlawanan ini akan dipersembahkan?

Tekanan besar diletakkan pada pasukan muda Amerika untuk layak, mereka akan berjuang pada awalnya menentang pasukan Iran yang mencabar tetapi kami meramalkan bahawa akhirnya USMNT akan serlahkan kualiti sebenar yang diperlukan untuk mencuri kemenangan yang penting.

Share.
Leave A Reply