Ramalan

Ecuador 0-1 Senegal

Lokasi Perlawana: Stadium Antarabangsa Khalifa

Perlawanan ini berpotensi menjadi permainan yang menentukan siapa yang akan menduduki tempat kedua dalam kumpulan A dan menempah slot di pusingan 16, Senegal dan Ecuador akan bertelagah dalam perlawanan terakhir di peringkat kumpulan Piala Dunia.

Panduan Prestasi: Ecuador

La Tri akan berusaha untuk mara ke peringkat kalah mati buat kali pertama dalam sejarah kejohanan. Ini merupakan penampilan keempat Piala Dunia, mereka gagal melayakkan diri ke dua kejohanan sejak awal abad ini dan mahu mengambil langkah kanan daripada hanya menjadi peserta yang mencabar di peringkat awal sahaja.

Walaupun mereka belum ditewaskan dalam enam perlawanan terakhir, mereka hanya memenangi dua perlawanan, seri empat daripadanya. Pada aksi itu, mereka hanya menjaringkan tiga gol dan membolos satu gol ketika menentang Argentina. Rekod ini menunjukkan pasukan Ecuador memiliki kebolehan dan daya tahan di bahagian pertahanan yang mantap tetapi juga kelihatan keupayaan mereka amat terhad di depan gawang.

Panduan Perlawanan: Senegal

Teranga Lions dari Senegal adalah juara Afrika dan akan berusaha untuk mempamerkan aksi terbaik yang ditawarkan oleh pasukan dari benua itu di pentas dunia.

Senegal melakar rekod tanpa kalah dalam lima perlawanan terakhir mereka dan menjelang kejohanan, mereka dalam keadaan serba hebat. Malah, kekalahan 1-0 kepada Mesir itu merupakan satu-satunya kekalahan mereka pada 2022, dan telah bermain 12 perlawanan setakat ini.

Senegal akan melihat untuk melangkaui peringkat suku akhir mereka capai pada tahun 2002 dan kemenangan dalam perlawanan ini akan menjadi langkah signifikan ke arah matlamat itu.

Bagaimana perlawanan ini akan dimainkan?

Pertemuan pertama antara kedua-dua pasukan ini mungkin ialah aksi paling penting untuk memutuskan siapa yang berpotensi bergerak ke pusingan16 terakhir. Dengan Belanda menentang Qatar dalam perlawanan kumpulan yang lain, kedua-dua pasukan akan sedar bahawa mereka hanya mempunyai satu pilihan iaitu kemenangan.

Perlawanan ini nampaknya suatu pertembungan sengit dengan kedua-dua pihak cuba membatalkan satu sama lain tetapi Senegal mempunyai kualitu serta motivasi yang cukup untuk menjamin kemenangan penting dan mara ke pusingan seterusnya.

Share.
Leave A Reply