Ramalan

Belanda 4-0 Qatar

Lokasi Perlawanan: Stadium Al Bayt

Bakal juara peringkat kumpulan, Belanda akan menentang pasukan paling ‘lemah’ dalam kumpulan mereka serta tuan rumah Piala Dunia, Qatar. Dalam perlawanan fasa tiga peringkat kumpulan. Pasukan kebangsaan Belanda akan berusaha mengukuhkan kedudukan mereka sebagai juara Kumpulan A manakala Qatar akan cuba mempamerkan prestasi terbaik dalam perlawanan terakhir di hadapan rakyat senegara mereka.

Panduan Prestasi: Belanda

Belanda bangkit kembali dengan hebat dan kini menjadi salah satu pasukan kuat dalam bola sepak Eropah dan dunia sekali lagi selepas tercicir pada edisi Piala Dunia 2018.

Oranje masih belum kalah dalam tempoh lebih setahun dan berada dalam rekod 15 perlawanan tanpa kalah menjelang Piala Dunia. Pada masa itu mereka telah menjaringkan enam gol dalam satu perlawanan dua kali, empat gol dalam satu perlawanan tiga kali dan tiga gol dalam satu perlawanan tiga kali.

Mereka seperti mesin yang dipelihara dengan baik dan akan mencuba sedaya upaya untuk meneroka bumi Qatar dan mencecah matlamat itu dengan kemunculan mereka pada 29 November.

Panduan Prestasi: Qatar

Tuan rumah Piala Dunia merasa bahang kejohanan ini. Setelah anugerah kelayakan untuk penampilan pertama Piala Dunia diberi akibat menjadi tuan rumah kejohanan, tidak banyak yang diharapkan dan akan melihat mereka disingkirkan pada peringkat kumpulan adalah ramalan yang paling mudah.

Lima perlawanan terakhir Qatar menunjukkan prestasi yang seimbang menjelang Piala Dunia. Mereka telah memenangi dua, seri satu dan kalah dua perlawanan mereka pada masa itu dengan satu kekalahan itu, menentang pasukan kebangsaan Croatia – bawah 23 tahun.

Jika mereka tidak mampu mengalahkan suatu pasukan remaja kebangsaan, maka mereka tidak patut mengharapkan sebarang peluang menentang lawan yang muncul di kejohanan ini.

Bagaimana perlawanan ini akan dimainkan?

Belanda akan melihat perlawanan ini sebagai peluang untuk mengukuhkan posisi mereka di pusingan 16 terakhir dan akan cuba untuk membidas Qatar dengan menjaringkan seberapa banyak gol yang mereka mampu.

Malangnya bagi Qatar, mereka tidak akan mempunyai sebarang jawapan untuk Belanda kerana kualiti yang jelas dan akan dibelasah 4-0.

Share.
Leave A Reply