Ramalan

Arab Saudi 0-2 Mexico

Lokasi Perlawanan: Stadium Lusail Iconic

Arab Saudi dan Mexico akan berentap dalam pertembungan terakhir kumpulan C ini dengan Mexico masih memburu slot dalam 16 pasukan terakhir. El Tri sedar bahawa kemenangan besar dalam perlawanan ini akan meletakkan mereka dalam kedudukan yang kuat untuk layak kerana Poland akan berdepan Argentina dalam perlawanan kumpulan yang lain.

Arab Saudi akan bermain perlawanan terakhir mereka dalam edisi Piala Dunia ini dan dijangka kehilangan semua mata.

Panduan Prestasi: Arab Saudi

Sebelum bermulanya Piala Dunia, Arab Saudi dilihat sebagai salah satu calon utama yang akan bergelut di Qatar dan tidak hairanlah bahawa mereka kini berada dalam situasi ini.

Dalam sembilan perlawanan yang dimainkan sebelum Piala Dunia, Arab Saudi menang tiga, seri tiga dan kalah tiga dengan kemenangan menentang Australia, Oman dan Iceland serta kekalahan menentang Colombia, Venezuela dan Jepun. Mereka tidak pernah kelihatan seperti sebuah pasukan yang berkualiti tinggi untuk mencabar pasukan ‘elit’ yang lain dan kini ia kelihatan yang mereka mungkin tidak dapat bertarung dengan secukupnya menentang Mexico.

Panduan Prestasi: Mexico 

El Tri tahu bahawa sebarang senario yang melibatkan pungutan mata kurang dari tiga dalam perlawanan ini akan menjejaskan kemajuan mereka ke peringkat kalah mati Piala Dunia.

Pasukan Mexico berjaya mencapai puncak kelayakan kumpulan zon CONCACAF tetapi prestasi terbaru mereka sebelum menuju ke Qatar agak hambar.

Dalam sembilan perlawanan yang mereka terlibat, sejak peringkat kelayakan Piala Dunia, mereka hanya memenangi tiga, seri tiga dan kalah tiga, dan merekodlah empat lembaran bersih.

Bagaimana perlawanan ini akan dipersembahkan?

Kami ramalkan suatu kemenangan 2-0 untuk Mexico kerana ia satu perlawanan wajib dimenangi bagi pasukan Amerika Utara itu. Arab Saudi akan bekerja keras untuk menyukarkan kehidupan lawan mereka tetapi malang sekali akan tunduk keluar dari kejohanan.

Share.
Leave A Reply