Ramalan

Wales 1 – 1 Iran

Lokasi Perlawanan: Stadium Ahmed Bin Ali

Wales dan Iran akan memulakan hari perlawanan kedua Piala Dunia FIFA 2022 di Stadium Ahmed Bin Ali yang mempunyai 44,000 tempat duduk. Perlawanan itu diramalkan bookie dan pengumpul statistik untuk menjadi perlawanan penentuan Kumpulan B kerana ia akan memberi impak besar kepada pasukan yang akan layak ke pusingan 16 terakhir dari peringkat kumpulan. Oleh itu, kedua-dua pasukan akan menerja semua kebolehan mereka kepada perlawanan ini tanpa mengira keputusan yang mereka peroleh dalam perlawanan pembukaan mereka.

Panduan Prestasi: Wales

Wales telah sepak mula kejohanan mereka dan akhirnya berasa ghairah bermain di pentas dunia selepas 64 tahun. Pameran mereka mencerminkan prestasi mereka dalam kejohanan itu, yang menyaksikan mereka tidak merekodkan sebarang kemenangan dalam lima daripada enam perlawanan terakhir mereka.

Walau bagaimanapun, perlawanan menentang Iran memberikan permulaan segar untuk The Dragons yang menyasarkan impian untuk mara ke pusingan kalah mati selepas mencuba dan gagal sehingga sekarang untuk mengambil bahagian dalam Piala Dunia.

Panduan Prestasi: Iran

Seperti Wales, Iran akan menjejak kaki ke perlawanan ini dengan permulaan baru. Pameran perlawanan pembukaan mereka adalah seperti yang diharapkan dan mereka menunjukkan kelibat kualiti pasukan mereka.

Kini Iran akan beraksi menentang Australia yang dilihat sebagai lawan sama rata dan Iran dijangka akan menyerlahkan gaya terkenal mereka. Prestasi ini pasti akan menimbulkan masalah kepada Wales, yang mesti gigih dalam mempamerkan disiplin yang mantap terutamanya pada bahagian pertahanan mereka menentang satu pasukan yang mahir dalam bola sepak “counter-attack”.

Bagaimana perlawanan ini akan dipersembahkan?

Perlawanan ini tidak mempunyai “favourites” walaupun sejarah berpihak kepada Wales. Kedua-dua pasukan hanya pernah bertemu sekali dalam mereka dan Welsh memungut keputusan 1 – 0 dalam permainan yang sengit, walaupun pada tahap bola sepak 70-an. Suatu perlawanan yang dijangka membawa skor yang rendah dan keputusan seri adalah pertaruhan paling selamat untuk perlawanan ini.

Share.
Leave A Reply