Ramalan

Tunisia 0 – 1 Australia

Lokais Perlawanan: Stadium Al Janoub

Tunisia dan Australia akan bertemu dalam suatu perlawanan penting bagi menjamin kemenangan yang boleh mengekalkan impian Piala Dunia mereka. Australia akan terima motivasi tambahan untuk memungut kemenangan kerana mereka akan menentang Denmark dalam perlawanan peringkat kumpulan ketiga dan terakhir yang akan dilihat sebagai perlawanan yang boleh dimenangi sementara Tunisia akan bermain menentang salah satu pesaing utama Piala Dunia dalam Perancis dan akan berdepan tugas yang lebih sukar.

Panduan Prestasi: Tunisia

Tunisia masuk ke perlawanan ini dengan prestasi yang baik. Dalam tujuh perlawanan terakhir mereka sebelum kejohanan, mereka telah memenangi empat perlawanan, seri dua dan kalah satu.

Dalam tempoh itu, mereka telah menjaringkan 11 gol dan bolos lima gol dengan semua gol itu datang dalam satu perlawanan menentang gergasi Brazil.

Panduan Prestasi: Australia

Prestasi Australia baru-baru ini, kelihatan baik dengan empat kemenangan dan seri daripada lima perlawanan tetapi jika anda melihat saiz sampel yang lebih besar melibatkkan perlawanan yang lebih kompetitif, prestasi mereka kelihatan agak tidak konsisten.

Dalam 11 perlawanan sejak November lepas, mereka telah memenangi lima kali, seri empat kali dan kalah dua kali dengan semua keputusan seri dan kekalahan mereka datang dalam perlawanan kompetitif dan bukan perlawana persahabtan. Pada masa itu, mereka telah menjaringkan 14 gol dan bolos lapan gol.

Bagaimana perlawanan ini akan dimainkan?

Perlawanan ini akan menjadi suatu pertembungan ketat antara dua pasukan yang ingin mengekalkan impian Piala Dunia mereka. Tunisia adalah sebuah pasukan yang identitinya dilihat berasaskan barisan pertahanan yang kukuh. Dalam aksi ini, mereka diramalkan akan mempamerkan kemahiran pertahanan yang kukuh dan kemudian mengejutkan Australia dengan “counter-attack” sepantas mungkin sementara Australia akan berusaha untuk memaksa diri mereka berdiri teguh dan dominasi keselurhan perlawanan.

Akhirnya, kegigihan Australia akan membuahkan hasil dan mereka akan menjaringkan gol penting yang memberikan mereka tiga mata.

Share.
Leave A Reply