Ramalan

Sepanyol 2-1 Jerman

Lokasi Perlawanan: Stadium Al-Bayt Stadium

Ia tidak dinafikan perlawanan ini adalah aksi terbesar peringkat kumpulan Piala Dunia, Sepanyol dan Jerman akan menentang satu sama lain dalam perlawanan epik kumpulan E ini. Perlawanan ini adalah persembahan antara dua daripada tiga Juara Dunia terakhir.

Kedua negara ini telah melalui jalan yang sama ke Piala Dunia. Kedua-duanya mencapai kegemilangan hebat dengan menjuarai Piala Dunia sebelum mengalami keruntuhan mengejutkan pada kejohanan berikutnya dan tersingkir pada peringkat kumpulan..

Sepanyol dan Jerman melalui perjalanan yang tidak menentu tetapi telah berusaha untuk kembali menjadi dua pasukan bola sepak digeruni di dunia sekali lagi. Junjungan trofi Piala Dunia untuk mana-mana pasukan akan menjadi kemuncak sejarah mereka.

Panduan Prestasi: Sepanyol

Menjelang Piala Dunia, prestasi Sepanyol agak konsisten. Dalam lapan perlawanan keseluruhan yang dimainkan pada 2022, mereka telah memenangi lima perlawanan dan kalah hanya sekali, seri dua lagi. Mereka telah menjaringkan 15 gol dan berjaya mengekalkan empat rekod bersih dalam lima kemenangan mereka.

Mereka juga telah menjaringkan gol dalam setiap perlawanan yang mereka mainkan pada tahun 2022, menang, kalah atau seri. Mereka mempunyai kualiti yang cukup untuk menjaringkan gol dan amat sukar ditewaskan, dua kualiti penting suatu pesaing Piala Dunia.

Panduan Prestasi: Jerman

Prestasi Jerman menuju ke Piala Dunia tidaklah suatu perkara dibanggakan. Mereka hanya mampu memenangi dua perlawanan pada 2022 dengan lima seri (termasuk empat seri 1-1 berturut-turut) dan satu kekalahan.

Mereka telah menjaringkan 14 gol tetapi telah membolos 10 gol, satu rekod yang membimbangkan dalam kejohanan itu. Semestinya, mereka perlu ubah corak perlawanan mereka secepat mungkin.

Bagaimana perlawanan ini akan dipersembahkan?

Perlawanan ini dilihat suatu pertembungan taktikal yang sengit dengan kedua-dua pasukan akan mencuba mengatasi satu sama lain tetapi keputusan perlawanan dijangka sama seperti rekod “head to head”, di mana Sepanyol akan tamatkan perlawanan ini dengan kemenangan. Jerman tidak pernah menewaskan Sepanyol dalam tujuh pertemuan mereka dan trend itu mungkin berterusan.

Share.
Leave A Reply