Ramalan

Qatar 1 – 2 Senegal

Lokasi Perlawanan: Stadium Al Thumama

Senegal dan Qatar akan beraksi di hadapan 40,000 penyokong di Stadium Al Thumama dengan kedua mereka akan meneruskan usaha untuk menempah tempat ke pusingan kalah mati. Ia adalah pertemuan penentu bagi Kumpulan A keadaan ketidakpastian di Piala Dunia. Qatar melihat perlawanan ini sebagai ‘boleh menang’ dan kelebihan di laman sendiri boleh mengubah keadaan dan memihak kepada mereka. Sementara itu, Senegal akan melihat ke sumber inspirasi yang sama yang membawa mereka ke gelaran Afrika pertama mereka pada awal tahun ini.

Panduan Prestasi: Qatar

Barisan pertahanan Qatar mungkin akan menjadi faktor penentu dalam perlawanan ini kerana kedua-dua pasukan mempunyai barisan serangan yang mantap dan cenderung berlari pantas serta mempamerkan tipu helah taktikal yang diperlukan untuk begerak ke belakang garis pertahanan lawan.

Kemahiran “finishing” juga suatu faktor penentu kerana Qatar kurang prolifik daripada juara Afrika mereka. The Maroon akan mengambil pengajaran penting daripada perlawanan pertama mereka, bagaimanapun, mereka perlu menyesuaikan taktik mereka untuk diaplikasikan pada perlawanan dengan Senegal pada 25 November.

Panduan Prestasi: Senegal

Selepas perlawanan hari pertama yang sukar, Senegal akan bersyukur atas perubahan rentak apabila mereka berdepan Qatar. Mereka memiliki beberapa aspek positif yang amat penting menjelang perlawanan ini, termasuk pertahanan yang kuat dan serangan lebih lincah.

Walau bagaimanapun, pertempuran mungking terlihat di bahagian midfield dan Senegal mengatasi Qatar dalam kawasan padang ini, penciptaan peluang bukanlah ciri terkuat mereka dan ia boleh menimbulkan persoalan kepada negara Afrika itu. Mereke berharap dapat memperbaiki prestasi mereka sejak kali terakhir mereka beraksi di Piala Dunia pada edisi ini di bumi Asia.

Bagaimana perlawanan ini akan dipersembahkan?

Senegal adalah pasukan yang lebih baik atas kertas dan kedudukan FIFA mereka juga membuktikan perkara ini. Kedua-dua pasukan ini tidak pernah bertemu satu sama lain oleh itu tiada data untuk dipamerkan. Walau bagaimanapun, ia akan menjadi perlawanan yang ketat dan kemungkinan, sebahagian besar babak-babak perlawanan ini akan memihak kepada Senegal.

Share.
Leave A Reply