Ramalan

Perancis 3-2 Denmark

Lokasi Perlawanan: Stadium 974

Perlawanan ini telah berlangsung dua kali tahun ini dengan Perancis dan Denmark bertemu dalam Liga Negara-Negara UEFA. Dalam perlawanan itu, Denmark berjaya kalahkan pasukan Perancis, masing-masing menang 2-0 dan 2-1.

Denmark akan berasa mereka mempunyai kelebihan atas pasukan Perancis dalam perlawanan besar kumpulan D ini, tetapi Perancis akan menafikannya kerana ia adalah pengalaman masa lalu dan Piala Dunia adalah pentas dimiliki mereka serta sebagai pemegang piala tersebut, mereka tidak akan dikalahkan dengan mudah semasa masih mempertahankan gelaran mereka.

Panduan Prestasi: Perancis

Kemaraan terhadap mempertahankan gelaran mereka boleh bertambah baik. Satu kemenangan daripada enam perlawanan Liga Negara-Negara UEFA bukanlah satu contoh prestasi yang baik bagi Juara Dunia. Mereka mempunyai masalah menjaringkan gol serta menghalang gawang mereka dibolosi dalam perlawanan- perlawanan kompetitif tahun ini.

Mereka hanya menjaringkan lima gol dalam enam perlawanan dan membolos tujuh gol dalam tempoh masa yang sama. Mereka perlu bersatu sesama sendiri atau menyertai trend yang berisiko di mana dua Juara Dunia terakhir tersingkir dalam peringkat kumpulan.

Panduan Prestasi: Denmark 

Denmark menamatkan kempen Liga Negara-Negara mereka dengan kemenangan yang mantap menentang Perancis. Semasa kempen Liga Negara-Negara, mereka memenangi empat dan kalah dua daripada enam perlawanan mereka terlibat, menjaringkan sembilan gol dan membolosi lima.

Berdasarkan prestasi baru-baru ini, mereka akan dianggap sebagai pasukan kegemaran untuk kalahkan pasukan Perancis tetapi mereka akan sedar bahawa ia tidak semudah itu.

Bagaimana perlawanan ini akan dimainkan?

Kedua-dua pasukan dilihat akan layak dari peringkat kumpulan, jadi kemungkinan besar ini adalah perlawanan penentu pasukan mana akan menjuarai kumpulan ini.

Perlawanan ini boleh dilihat sebagai aksi sengit dari hujung padang dan setiap pasukan akan berjuang untuk serlah dominasi pada kawasan-kawasan utama atas padang. Perancis akan dilihat menjadi pasukan yang lebih cenderung untuk memenangi pertempuran itu.

Rekod pertahanan mereka baru-baru ini menunjukkan bahawa mereka tidak akan dapat mengekalkan rekod bersih menentang pasukan Denmark, yang berpengalaman dalam mengalahkan mereka, oleh itu perlu bergantung kepada kebolehan individu Karim Benzema dan Kylian Mbappe untuk membantu mereka melepasi garisan dalam ‘thriller” lima gol.

Share.
Leave A Reply