Ramalan

England 2 – 1 USA

Lokai Perlawanan: Stadium Al Bayt

Sebahagian besar persaingan bola sepak antara kedua negara ini tidaklah diwar-warkan. Namun, tiba masa yang penting, Amerika Syarikat dilihat memiliki kelebihan atas England. Perlawanan ini adalah satu lagi persaingan yang penting dan England akan berusaha untuk menuntut kembali rasa hormat di mata peminat mereka. Sementara itu, USMNT tidak sabar untuk mensenyapkan peminat England yang bising. Inilah sebabnya aksi ini berpotensi menjadi salah satu perlawanan paling menghiburkan di peringkat kumpulan.

Panduan Prestasi: England

England akan bersikap berwas-was dengan USMNT selepas bertemu Iran dalam perlawanan pembukaan yang sengit. Namun, mereka semestinya akan bergantung kepada pemain-pemain mereka dan kelebihan pasukan dari segi aspek teknikal, taktikal dan kedalaman skuad untuk menentang lawan mereka.

Gareth Southgate patut menumpu fokusnya pada barisan pertahanan pasukannya sebelum mereka terperangkap oleh USA, yang dilihat amat fleksibel dalam persediaan taktikal mereka. Pengurus England itu juga perlu membariskan pemain yang memiliki ciri-ciri fizikal yang mantap dalam perlawanan ini supaya keputusan memihak kepada mereka.

Panduan Prestasi: USA

USMNT akan sedar bahawa England 2022 adalah sangat berbeza dengan pasukan yang mereka hadapi sebelum ini. Perlawanan itu akan menjadi pertembungan ego dan Greg Berhalter akan tampilkan pemain yang memiliki kemegahan setinggi tahap pasukanThree Lions.

Tambahan pula, pasukan Amerika Syarikat akan mempunyai kelebihan jika mereka mengutamakan dominasi dalam menyimpan bola berbanding gaya yang dikenali mereka iaitu mencuba bermain secara langsung,

Bagaimana perlawanan ini akan dipersembahkan?

Sejarah memihak kepada England tetapi seperti yang dinyatakan sebelum ini, pasukan Amerika telah memperoleh keputusan signifikan dalam perlawanan-perlawanan penting. Daripada 11 perlawanan sebelum ini, USMNT telah mencatat keputusan yang baik dalam tiga perlawanan kejohanan. Walau bagaimanapun, keadaan mungkin berubah kali ini dan England dijangka memenangi perlawanan yang akan dipertandingkan dengan sengit.

Share.
Leave A Reply