Ramalan

Brazil 3-1 Switzerland

Lokais Perlawanan:  Stadium 974

Brazil dan Switzerland akan berentap dalam pertembungan pusingan kedua Kumpulan G dengan kedua-dua pasukan akan berusaha untuk menempah slot kelayakan ke pusingan seterusnya dengan kemenangan kedua berturut-turut.

Brazil akan menuju ke perlawanan ini sebagai pasukan pilihan untuk memenangi perlawanan itu serta menjuarai keseluruhan kumpulan manakala Switzerland berharap untuk menjadi naib juara di belakang Selecao.

Panduan Prestasi: Brazil

Pasukan pilihan untuk menjuarai Piala Dunia pastinya dalam prestasi yang hebat.  Pemenang lima kali Piala Dunia itu tidak kalah dalam tempoh lebih setahun. Anda perlu putar balik ke kekalahan terakhir Copa America mereka kepada Argentina pada bulan Julai tahun lepas.

Sejak itu, mereka telah merekodkan 15 perlawanan antarabangsa tanpa kalah sebelum Piala Dunia, memenangi 12 perlawanan dan seri 3 daripadanya.

Mereka kini berada dalam turutan lima kemenangan dan telah menjaringkan sekurang-kurangnya empat gol dalam empat perlawanan tersebut.

Oleh itu, ia tidak hairan bahawa mereka dilihat akan meninggalkan Qatar dengan gelaran juara dunia, kali keenam.

Panduan Prestasi: Switzerland

Switzerland akan gigih berusaha untuk layak ke pusingan 16 terakhir Piala Dunia untuk kejohanan ketiga berturut-turut dan boleh mengambil langkah kanan ke arah itu dengan kemenangan mengejut menentang Brazil.

Switzerland mengalami prestasi hambar pada awal tahun ini.  Mereka merekodkan empat kekalahan dan satu seri dalam lima perlawanan pertama 2022 dan sangat goyah di bahagian pertahanan. Prestasi buruk ini termasuk tiga kekalahan di Liga Negara-Negara UEFA berturut-turut.

Switzerland akhirnya mengubah rentak kemenangan mereka dan kini menuju ke Piala Dunia dengan kemenangan berturutan dalam tiga perlawanan, menewaskan dua pesaing berpotensi Piala Dunia dalam Portugal dan Sepanyol dalam proses itu.

Mereka adalah pasukan yang mampu menimbulkan kekecewaan terhadap pasukan terbesar ketika berdepan Brazil.

Bagaimana perlawanan ini akan dipersembahkan?

Ini merupakan kali kedua berturut-turut kedua pasukan ini akan bertembung dalam kumpulan yang sama, seperti yang berlaku pada 2018 dan kali ketiga mereka akan bertemu antara satu sama lain di Piala Dunia. Kedua-dua kali mereka bertemu, keputusan perlawanan telah berakhir dengan seri tetapi pertemuan ini akan menyaksikan Brazil mempamerkan tahap mereka menentang pasukan Switzerland yang akan memberi tentangan hebat dalam apa jua keadaan.

Share.
Leave A Reply