Ramalan

Belgium 2-0 Morocco

Lokasi Perlawanan:  Stadium Al Thumama

Perlawanan ini merupakan pusingan kedua peringkat kumpulan bagi kedua-dua pasukan dan pada ketika ini, Belgium hanya memerlukan satu kemenangan untuk layak ke pusingan 16 manakala Maghribi akan cuba mendapatkan keputusan yang akan mengekalkan harapan mereka untuk mara ke peringkat kalah mati Piala Dunia.

Panduan Prestasi: Belgium

Pasukan Belgium berharap akan dapat melalui suatu perjalanan yang lebih baik dari generasi emas ini. Pada edisi lepas mereka menamatkan saingan di tempat separuh akhir dan mereka berhasrat untuk mara ke peringkat Final dan memenangi kejohanan itu bagi mengukuhkan legasi generasi emas ini.

Kempen Liga Negara-Negara UEFA mereka menyaksikan mereka menang tiga, seri satu dan kalah dua daripada enam perlawanan mereka. Mereka telah membolosi gawang lawan sebanyak 11 kali tetapi rekod pertahanan mereka adalah satu kebimbangan. Dalam enam perlawanan, mereka meledak lapan gol dan hanya mampu mengekalkan satu rekod bersih. Mereka semestinya lebih ketat di bahagian pertahanan menjelang pusingan kedua.

Panduan Prestasi: Morocco 

Maghribi berada dalam prestasi yang baik sebelum kejohanan. Mereka telah bermain 12 perlawanan pada 2022, dan memenangi lapan daripadanya, kalah hanya dua perlawanan dan menjaringkan 19 gol dalam proses itu.

Mereka kini berada dalam satu kumpulan yang sukar, dan berkemungkinan tidak akan mara ke pusingan seterusnya jikalau mereka dapat meraih suatu keputusan positif sebelum kembali ke tanah air. Jika mereka berjaya sekurang-kurangnya memungut satu mata maka ia memberi mereka peluang pada pusingan akhir perlawanan kumpulan.

Bagaimana perlawanan ini akan dipersembahkan?

Kali terakhir kedua-dua pasukan ini bertemu adalah pada 2008 apabila Maghribi memperoleh kemenangan selesa 3-1 ke atas Belgium. Maghribi akan berasa teruja jika sejarah ini diulangi tetapi banyak yang telah berubah dalam masa 14 tahun.

Belgium akan mengatasi Maghribi dengan pemain bintang unggul mereka dan memperoleh kemenangan mudah lebih kurang menempah slot mereka di peringkat kalah mati.

Share.
Leave A Reply