Ramalan

Argentina 3-0 Mexico

Lokasi Perlawanan: Stadium Lusail Iconic

Pertembungan kumpulan C antara salah satu pasukan terbaik di Amerika Utara dan Selatan ini. Argentina dilihat sebagai pasukan pilihan yang kuat untuk menang dan dalam usaha mereka untuk menempah slot ke kelayakan peringkat kalah mati dan mara seterusnya di Qatar.

Sebaliknya, Mexico akan cuba menyusahkan Argentina sebagai pasukan underdog dan sekurang-kurangnya berharap supaya tidak melalui suatu kekalahan besar yang akan menjejaskan perbezaan gol mereka kerana berharap untuk keluar dari kumpulan mereka ke pusingan seterusnya.

Panduan Prestasi: Argentina

Argentina akan menyertai kejohanan ini dengan prestasi yang terbaik berbanding mana-mana pasukan yang lain. Dalam tempoh tiga tahun, mereka masih belum kalah satu perlawanan.

Rekod tanpa kalah mereka telah bertahan selama 35 perlawanan dan mereka telah menjaringkan 70 gol (purata dua gol permainan) dalam setakat ini. Jika mereka kekal sebegini untuk tujuh lagi perlawanan, mereka akan memenangi Piala Dunia.

Panduan Prestasi: Mexico

Mexico agak selesa dalam usaha mereka untuk layak ke Piala Dunia FIFA kerana mereka hanya tewas dua daripada 14 perlawanan Piala Dunia dan menamatkan saingan itu dengan jumlah mata yang sama dengan Kanada tetapi tamat di kedudukan kedua hanya disebabkan perbezaan gol.

Walaubagaimanapun, prestasi mereka untuk lima perlawanan terakhir mengisahkan plot yang berbeza. Mereka hanya memenangi satu daripada tiga perlawanan terakhir mereka dan empat daripada 10 perlawanan terakhir mereka. Ia kelihatan amat hambar untuk El Tri.

Bagaimana perlawanan ini akan dimainkan?

The Albicelestes akan beraksi supaya dapat menguasai dan mengawal babak-babak permainan dengan kebolehan teknikal mereka dan Lionel Messi adalah watak utama yang akan berada di tengah-tengah segala usaha Argentina mencipta peluang serangan.

Tugas Mexico adalah untuk menghalang Messi, bersama-sama dengan Rodrigo De Paul, Angel Di Maria dan Lautaro Martinez. Ianya tugas yang hampir mustahil untuk pasukan Mexico dan kualiti keseluruhan lawan mereka akan mengatasi segala usaha yang diturunkan.

Berdasarkan sejarah, kedua-dua pasukan ini telah bertemu sebanyak tiga kali di Piala Dunia dengan Argentina melakar kemenangan dalam ketiga-tiga perlawanan tersebut. Pertemuan terakhir mereka berakhir dengan kemenangan 3-1 memihak kepada Argentina pada tahun 2010 dan keputusan perlawanan mereka pada 26 November berkemungkinan besar akan merekod suatu keputusan yang sama.

Share.
Leave A Reply