Ramalan

Tottenham 2-1 Leeds

Nota Penting

  • Rodrigo dan Crysencio Summerville telah menjaringkan gol dalam tiga perlawanan terakhir Liga Premier Inggeris untuk Leeds, dengan Mark Viduka, pemain terakhir menjaringkan gol dalam empat perlawanan berturut-turut untuk Whites dalam pertandingan itu (April 2004). Jika Summerville menjaringkan gol, beliau akan menjadi pemain Leeds termuda menjaringkan gol dalam empat perlawanan berturut-turut Liga Premier Inggeris (21t 13h).
  • Pemain tengah Leeds, Tyler Adams telah memulakan corak “open play” paling banyak berbanding daripada mana-mana pemain lain dalam Liga Premier musim ini (186), beliau menonjolkan keupayaannya untuk mendapatkan semula penguasaan padang untuk pasukan Yorkshire itu

Panduan Prestasi

Tottenham – LWLLW

Leeds – WWLLL

Fakta Perlawanan

  • Tottenham telah memenangi tujuh daripada sembilan pertemuan terakhir mereka dalam Liga Premier Inggeris dengan Leeds (D1 L1), setelah kehilangan lapan daripada sembilan perlawanan sebelum ini menentang mereka dalam liga “top-flight” (D1).
  • Leeds tewas dalam lima perlawanan terakhir liga menentang Spurs, sejak kemenangan 2-1 di bawah kendalian David O’Leary pada Februari 2001.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Harry Kane

Penyerang Inggeris itu masih mencari sentuhan golnya musim ini dan telah memainkan peranan penting dalam semua yang positif untuk Spurs. Selepas menjaringkan gol ‘saguhati’ menentang Lieverpool, beliau tidak sabar-sabar untuk memimpin pasukannya untuk meraih kemenangan sebelum kejohanan Piala Dunia.

Crysencio Summerville

Penyerang muda itu kini menambat tabiat menjaringkan gol lewat pada musim ini dan dia mungkin melihat peluang cerah untuk mendapatkan jaringan kali ini.

Share.
Leave A Reply