Ramalan

Manchester City 2-0 Brentford

Nota Penting

  • Manchester City meneruskan gerakan mereka untuk merampas  kemenangan dari Fulham dengan corak paling kontroversi. Gergasi Manchester itu menjaringkan gol dan memenangi perlawanan menerusi sepakan penalti yang sangat lewat oleh Erling Haaland, selepas Kevin De bruyne dikasari dalam kotak 18 meter.
  • Brentford berada di pinggiran dengan harapan untuk menuntut 3 mata yang sangat penting di laman lawan, Nottingham Forest. Walau bagaimanapun, gol yang lewat oleh Zanka menjadi kegagalan mereka. Perlawanan itu berakhir 2-2.

Panduan Prestasi

Manchester City – WWWLW

Brentford – DDLDW

Fakta Perlawanan

  • Kedua pasukan ini hanya bertemu dua kali dalam era Liga Premier Inggeris dan malangnya Brentford telah tewas dalam kedua-dua perlawanan.
  • Brentford belum menang dalam empat perlawanan, dan ini jelas merupakan prestasi terburuk yang mererka memiliki apabila berkedudukan seperi mana sekarang. Ia dapat dilihat bahawa mereka akan gugur sekali dan hilang semua mata.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Erling Haaland

Kepentingan “maverick” ini kepada pasukan Manchester City tidak boleh dipandang remeh, sentuhan gol dan kualiti jaringannya yang cantik sekali lagi menjadi penentu keputusan, walaupun ia hanya dari sepakan penalti.

David Raya

Penjaga gol kelahiran Sepanyol itu telah dipilih untuk skuad awal pasukan kebangsaan Sepanyol, mempamerkan aksi fenomena musim ini untuk Bees. Beliau bersama Ivan Toney adalah pemain terbaik mereka setakat ini.

Share.
Leave A Reply