Ramalan

Fulham 0-1 Manchester United

Nota Penting

  • Cristiano Ronaldo telah menjaringkan tujuh gol dalam tujuh perlawanan terakhir Liga Premier Inggeris untuk Manchester United menentang Fulham – beliau telah menjaringkan lebih banyak gol menentang Aston Villa dan Tottenham (8 setiap satu).
  • Bruno Fernandes mungkin membuat penampilan ke-100 dalam Liga Premier Inggeris pada perlawanan ini. Beliau memungut sejumlah 38 gol dan 26 “assist” dalam 99 perlawanan setakat ini, hanya tiga pemain yang menjaringkan lebih banyak gol dalam 100 perlawanan pertama mereka untuk Manchester United dalam Liga Premier Inggeris iaitu – Eric Cantona (84), Ruud van Nistelrooy (78) dan Dwight Yorke (66, dalam 96 perlawanan).

Panduan Prestasi

Fulham – LDWWD

Manchester United -LWDWD

Fakta Perlawanan

  • Fulham hanya memenangi dua daripada 25 perlawanan terakhir Liga Premier Inggeris menentang Man Utd (D5 L18), dan tidak menang dalam 13 menentang mereka sejak meraih kemenangan berturut-turut pada tahun 2009.
  • Manchester United telah memenangi lima perlawanan terakhir Liga Premier Inggeris menentang Fulham, lebih daripada 10 lawatan pertama mereka dalam pertandingan (W4 D4 L2).

Pemain yang perlu diberi perhatian

Andreas Pereira

Bekas pemain Manchester United itu akan melihat untuk menghantui bekas majikannya dengan prestasi yang mengagumkan.

Bruno Fernandes

Ketidaktampilan pemain tengah Portugal itu amat dirasai apabila tewas 3-1 kepada Aston Villa dan beliau menyasarkan untuk memacu aksi pasukannya kembali meraih kemenangan sebelum permulaan kejohanan Piala Dunia.

Share.
Leave A Reply