Ramalan

Brighton 2-1 Aston Villa

Nota Penting

  • Hanya dua pemain yang merekodkan 10+ “shots on target” tanpa menjaringkan gol Liga Premier setakat penggal ini, iaitu – pasangan Brighton Solly March (11) dan Danny Welbeck (10).
  • Jacob Ramsey memungut satu gol dan “assist” bagi membantu pasukannya dalam kemenangan 3-1 Aston Villa menentang Manchester United kali terakhir, beliau mencatatkan banyak aksi berkaitan penglibatan gol dalam perlawanan itu seperti yang dilakukannya dalam 21 penampilan Liga Premier Inggeris sebelum ini (1 gol, 1 assist).

Panduan Prestasi

Brighton – WWLDL

Aston Villa – WLWLL

Fakta Perlawanan

  • Brighton hanya memenangi satu daripada enam pertemuan Liga Premier Inggeris mereka dengan Aston Villa (D2 L3), menang 2-1 di Villa Park pada November 2020.
  • Aston Villa tidak kalah dalam enam perlawanan terakhir liga menentang Brighton (W2 D4), sejak tewas 1-0 pada musim kejuaraan 1980-81 mereka. Setelah menang 2-0 dalam perlawanan ini pada penggal lepas, Villans mahu melakar kemenangan berturut-turut dalam liga menentang Brighton buat kali pertama.

Pemain yang perlu diperhatikan

Jacob Ramsey

Pemain muda itu membantu dan menjaringkan gol kali terakhir menentang Manchester United dan ini seharusnya memberi keyakinan penuh kepadanya menjelang pertemuan ini.

Leandro Trossard

Penyerang Belgium itu kini adalah pemain terbaik Brighton berbanding pemain yang lain, dan impaknya akan mengubah corak permainan untuk memihak kepada Brighton, seperti biasa

Share.
Leave A Reply