Ramalan

USA 1 – 1 Wales

Lokasi Perlawanan: Stadium Ahmed Bin Ali

Ini adalah kejohanan Piala Dunia istimewa bagi negara United Kingdom, Wales, yang, sejak tahun 1958, tidak di tahap baik untuk layak ke peringkat global.

Generasi pemain-pemain terbaik mereka kini dalam perjalanan keluar dan mereka akan mengambil kejohanan ini sebagai peluang untuk meninggalkan legasi yang tidak dapat dilupakan. USMNT, sebaliknya, berharap akhirnya akan mendapat pernghargaan di kalangan pasukan-pasukan lain di pentas global selepas dominasi mereka di Amerika Utara.

Panduan Prestasi: USA

USMNT bersedia untuk menjadi pasukan termuda di Piala Dunia yang bermula dalam masa kurang sebulan. Dengan 15 daripada skuad teras mereka berusia 24 tahun atau lebih muda dan hanya seorang pemain berusia lebih 30 tahun, pasukan muda mereka masih mempamerkan pengalaman beraksi yang besar.
Ini tersirat dalam keputusan enam perlawanan terakhir mereka yang menyaksikan mereka kalah dua kali menentang Costa Rica dan Jepun, dua pasukan yang juga akan beraksi di Piala Dunia. Corak pengurusan Greg Berhalter akan menjadi kunci sepanjang kejohanan ini.

Panduan Prestasi: Wales

The Dragons, sebaliknya, akan memilik tunjang yang berpengalaman memacu mereka menjelang pentas dunia buat kali pertama dalam 64 tahun. Pengalaman dan peluang ini harus diambil kira apabila mereka menentang skuad USMNT yang muda dalam pembuka tirai Kumpulan B mereka.
Walau bagaimanapun, prestasi hambar Wales menuju ke Piala Dunia adalah satu aspek di mana lawan mereka boleh mengambil kesempatan. Wales hanya memenangi satu daripada enam perlawanan terakhir mereka, dan kebanyakannya merupakan keputusan teruk menentang pasukan-pasukan yang layak ke Piala Dunia.

Bagaimana perlawanan ini akan dimainkan?

Pengalaman cetek di tahap ini adalah faktor kesamaan bagi kedua-dua belah pihak. Walau bagaimanapun, kedua-dua pasukan mampu mencipta peluang-pelaung yang cukup baik dan ini bermaksud sekurang-kurangnya satu gol akan dijaringkan. Tetapi nampaknya kedua pasukan mungkin lebih konservatif dan besar kemungkinan ia akan tamat denga satu keputusan seri.

Share.
Leave A Reply