Ramalan

Uruguay 2 – 1 Korea Selatan

Lokasi Perlawanan: Stadium Education City

Kedua-dua negara ini akan memulakan jelajah Piala Dunia ini dengan penuh keyakinan selepas mempamerkan prestasi yang baik pada tahun lalu dalam pelbagai kejohanan konfederasi mereka. Korea Selatan dilihat sebagai “wildcard” untuk kejohanan ini, bagaimanapun, ujian pada hari pembukaan mereka akan menentang pasukan Uruguay yang teguh, dan kian gelisah untuk menjunjung piala,  dalam hampir satu dekad. Pertarungan besar dijangkakan kerana mata yang memandang akan ditujukan kepada kapten pasukan Luis Suarez dan Heung-Min Son, kedua-duanya mempunyai hasrat untuk membuktikan kualiti mereka di Qatar.

Panduan Prestasi: Uruguay

Pemenang sulung Piala Dunia telah memburu gelaran kedua mereka sejak tahun 1950 dan gelaran antarabangsa seterusnya sejak memenangi Copa America 2011.

Persiapan mereka untuk edisi kejohanan agak mantap, mereka memenangi tiga daripada enam perlawanan terakhir mereka. Mereka akan berusaha untuk menambah baik barisan pertahanan dan serangan mereka pada minggu menjelang kejohanan di Qatar. Bagaimanapun, mereka selangkah lebih dekat untuk menjadi pasukan dengan elemen serangan yang sempurna.

Panduan Prestasi: Korea Selatan

Lima perlawanan tanpa kalah akan meningkatkan keyakinan Korea Selatan untuk menjelang kejohanan itu. Mereka memiliki kelajuan, ketepatan dan stamina untuk bersaing dengan lawan mereka dan penyempurnaan peluang di depan gawang adalah kuat.

Walau bagaimanapun, mereka masih celaru apabila berhadapan dengan pasukan bertaraf dunia dan ini membimbangkan mereka terutamanya dalam perlawanan hari pembukaan mereka menentang Uruguay.

Bagaimana perlawanan ini akan dimainkan?

Perlawanan boleh bergayut di antara kedua-dua pasukan kerana, mereka berdua memilik aspek-aspek yang kuat dalam gaya permainan mereka. Gaya “tackling” Uruguay dan kepantasan serangan Korea Selatan akan bertembung, jadi ia akan menjadi pertempuran sengit. Keputusan seri adalah keputusan paling selamat untuk bertaruh, tetapi risiko boleh diambil dengan memilih mana-mana pasukan untuk memenangi perlawanan ini.

Share.
Leave A Reply