Ramalan

Portugal  2- 0 Ghana

Lokasi Perlawanan: Stadium 974

Sergio Ramos, Lionel Messi dan Cristiano Ronaldo adalah tiga pemain yang beraksi di Piala Dunia 2006 dan akan buat penampilan di Qatar 2022. Walaupun fakta ini tidak dilihat signifikan, ia kian memberi semangat kepada pasukannya beraksi untuk pemain yang dinobatkan individu hebat yang pernah dilahirkan di Portugal. Ghana juga merupakan permulaan mudah buat Ronaldo, yang mengalami situasi agak perit sejak beberapa bulan lalu terutamanya dalam menyempurnakan jaringan yang dicipta oleh rakan sepasukannya.

Panduan Prestasi: Portugal

Portugal telah memenangi tiga daripada enam perlawanan terakhir mereka dalam corak bernas . Skor agregat mereka dalam tiga kemenangan itu adalah 10 – 0 , ia menunjukkan bahawa mereka sangat mampu mendominasi perlawanan.

Namun, berhadapan dengan pasukan pilihan Piala Dunia, mereka hanya mampu mengutip keputusan  seri dan walaupun keputusan tipis, mereka masih mengalami dua kekalahan. Menjelang kejohanan itu, mereka boleh bergantung pada peluang jaringan dan keupayaan untuk merembat dari jarak jauh, suatu kemahiran yang dimiliki oleh ramai pemain mereka.

Panduan Prestasi: Ghana

Ghana adalah pasukan yang paling lemah dari Afrika yang akan mendarat di Piala Dunia tahun ini. Ini dapat dilihat dalam enam perlawanan terakhir mereka menjelang kejohanan itu.

Satu kemenangan, tiga seri dan dua kekalahan tidak memberi sebarang keyakinan ketika mereka persiapan menghadapi Portugal pada 24 November. Walau bagaimanapun, mereka masih mengintegrasikan pemain baru yang dapat menguatkan pasukan. Mereka juga tidak sabar-sabar untuk mereplikasikan prestasi Piala Dunia 2010 mereka.

Bagaimana perlawanan ini akan dimainkan?

Portugal adalah “favourite” untuk meraih kemenangan dan agak sukar untuk melihat keputusan yang menyebelahi mereka. Kelihatan kuat di atas kertas dan dalam silsilah mereka, juara Eropah 2016 itu akan berusaha untuk teguh di kedudukan terats dalam kumpulan mereka bagi meletakkan diri mereka di di posisi utama sepanjang kejohanan itu.

Share.
Leave A Reply