Ramalan

Perancis 3 – 0 Australia

Lokasi Perlawanan : Stadium Al Janoub

Juara Piala Dunia 2018, Perancis mengalami kemerosotan sejak setahun lalu tetapi skuad mereka kekal antara yang terkuat di atas kertas. Kualiti yang dimiliki mereka cukup baik untuk menampilkan dua pasukan hebat. Perlawanan pembukaan mereka di Piala Dunia 2022 akan memberikan pendaratan lembut untuk mereka melancarkan pertahanan gelaran mereka.

Walau bagaimanapun, Australia mempunyai satu matlamat untuk membuktikan kepada dunia, seperti pasukan-pasukan lain dari rantau Konfederasi Bola Sepak Asia (AFC), dan akan membuat kenyataan penting jika dapat mengalahkan Perancis.

 

Panduan Prestasi: Perancis

Perancis telah kalah tiga daripada enam perlawanan terakhir mereka dan hanya berjaya mengutip satu kemenangan ketika itu menentang Austria. Kekalahan kepada Denmark dan Croatia, dua pasukan yang mereka perlu hadapi sebelum menuntut gelaran 2018 di Rusia, prestasi menyuarakan keadaan tentang situasi dalaman pasukan itu.

Jaringan gol, bagaimanapun, bukanlah satu masalah kerana barisan serangan mereka mempamerkan aksi yang hebat di peringkat kelab. Kesatuan mereka dipinggung Didier Deschamps.

Panduan Prestasi: Australia

Sementara itu, Australia telah memenangi tiga daripada enam perlawanan terakhir mereka. Walau bagaimanapun, kualiti lawan mereka sebelum ini tidak setanding Perancis. Tetapi pasukan Socceroos boleh bangga dengan tiga kemenangan berturut-turut yang telah mereka kutip menjelang Piala Dunia dalam sebulan lagi.

Mereka juga akan bimbang tentang keupayaan mereka untuk mencipta dan menjaringkan gol, yang merupakan salah satu sebab mereka bergelut untuk melayakkan diri ke kejohanan.

Bagaimana babak-babak perlawanan ini akan dipermainkan?

Perancis akan melalui perlawanan ini sebagai pasukan pilihan untuk meraih tiga mata. Seperti yang dinyatakan sebelum ini, Australia adalah lawan mudah bagi mempertahankan gelaran ini. Kemenangan yang jelas untuk juara dua kali dan jaringan dari Kylian Mbappe pasti seperti panas terik di padang pasir Qatar.

Share.
Leave A Reply