Ramalan

Mexico 1 – 1 Poland

Lokasi Perlawanan : Stadium 974

Mexico memulakan kempen Piala Dunia mereka menentang Poland, tatapan utama mereka adalah pada Argentina, yang telah menjadi duri terbesar dalam pertempuran untuk prestij bola sepak di benua Amerikas.

El Tri adalah satu-satunya negara yang telah membuat 10 atau lebih penampilan Piala Dunia tanpa memenangi kejohanan itu dan sebahagian besarnya disebabkan oleh Argentina. Poland akan menjadi ujian yang baik untuk mereka kerana mereka menyasarkan kemenangan menentang juara Copa Amerika.

Panduan Prestasi: Mexico

Mexico akan mengharungi perlawanan menentang Poland selepas tewas kepada Colombia, yang hilang slot ke Piala Dunia kepada Ecuador hanya sebab perbezaan gol.

Kemenangan menentang Nigeria, Uruguay dan Paraguay akan merangsang kemaraan mereka, bagaimanapun, ketika mereka membuat persiapan untuk menghadapi Poland dalam perlawanan pembukaan kumpulan, mereka akan paling bimbang tentang keupayaan mereka untuk menjaringkan gol yang terbukti dalam enam perlawanan terakhir mereka.

Panduan Prestasi: Poland

Poland akan dijinjing oleh Robert Lewandowski, yang telah menyesuaikan diri dengan kelab barunya Barcelona seperti ikan dalam air. Bekas penyerang Bayern Munich itu mungkin akan beraksi dalam kejohanan ini buat kali terakhirnya dan tidak sabar untuk meninggalkan legasi yang baik bagi dirinya.
Walau bagaimanapun, corak penghasilan peluang adalah satu kebimbangan bagi penyerang dan pengurus kerana Mexico cukup kuat untuk memanfaatkan ketidakupayaan mereka untuk mencipta peluang terbuka untuk Lewandowski.

Bagaimana perlawanan ini akan dipermainkan?

Kedua-dua pasukan akan bertemu buat kali kesepuluh dalam sejarah mereka. Kedua pasukan akan mempunyai motivasi yang tinggi kerana pertemuan lalu mereka telah berakhir dengan tiga kemenangan setiap satu dan tiga seri. Bola sepak konservatif dengan tumpuan kepada serangan balas dijangkakan, tetapi berkemungkinan besar keputusan akan seri. Mexico, bagaimanapun, lebih cenderung untuk memenangi perlawanan sekiranya muncul pemenang.

Share.
Leave A Reply