Ramalan

Germany 2 – 1 Japan

Lokasi Perlawana: Stadium Antarabangsa Khalifa

Juara Piala Dunia empat kali, Jerman mengalami kemerosotan sejak kemenangan terakhir mereka pada 2014. Mereka tersingkir daripada kejohanan 2018 dalam peringkat kumpulan dan perlahan-lahan membentuk semula pasukan untuk bersaing sekali lagi. Mereka adalah pasukan pertama yang layak ke kejohanan itu selain tuan rumah yang mempamerkan kesediaan mereka untuk menuntut semula tempat mereka sebagai royalti bola sepak. Sama seperti lawan mereka pada hari pertama, Jepun, telah membentuk suatu pasukan yang layak beraksi di persada dunia.

Panduan Prestasi: Jerman

Jerman ingin menebus pengalaman pahit lalu dan Piala Dunia ini akan menyatukan segala pembangunan pasuak yang diawasi ketat oleh Hans-Dieter Flick.

Walau bagaimanapun, prestasi mereka menjelang kejohanan itu agak  membimbangkan. Satu kemenangan dalam enam perlawanan, dengan empat seri dan satu kekalahan melaungkan sebuah pasukan yang bersedia. Namun perkara ini boleh ketepikan kerana Hansi Flick kini membentuk satu pasukan yang menghimpunkan skuad yang termuda yang pernah mewakili negara dalam satu kejohanan antarabangsa.

Panduan Prestasi: Jepun

Jepun kini membentuk skuad veteran yang berpengalaman di mana pemain-pemain tersebut telah mencipta nama di seluruh liga di Eropah.

The Blue Samurai juga akan memasuki perlawanan pembukaan Kumpulan E dengan tiga kemenangan daripada enam, satu daripadanya menentang Amerika Syarikat, satu lagi pasukan Piala Dunia. Mereka juga jauh lebih baik pada kemahiran menjaringkan gol, yang akan menyusahkan orang Jerman.

Bagaimana perlawanan ini akan dipersembahkan?

Walau bagaimanapun, ia amat sukar melihat keputusan ini tidak berpihak kepada Jerman. Sejarah juga menunjukkan bahawa Jepun akan berjuang menentang mereka kerana mereka telah memenangi dua dan menarik dua daripada empat pertemuan terakhir mereka.

Share.
Leave A Reply