Ramalan:

Denmark 2 – 0 Tunisia

Lokasi Perlawanan : Stadium Education City

Kedua-dua negara akan beraksi dalam kejohanan keenam mereka di Qatar tetapi Denmark akan memasuki perlawanan pertama mereka dengan lebih yakin berbanding Tunisia, ia disebabkan oleh rekod mereka di kejohanan antarbangsa itu. Denmark telah bermain 20 perlawanan dan telah memenangi sembilan daripadanya, manakala kalah enam dan seri lima.

Tunisia telah bermain lima belas perlawanan, hanya menang dua, seri empat dan kalah sembilan. Tetapi warga Afrika tidak pernah melepasi peringkat kumpulan berbanding pasukan Eropah itu dan akan berharap yang pengalaman itu boleh mendorong mereka menumpukan aksi mereka melepasi peringkat kumpulan kali ini.

Panduan Prestasi: Denmark

Aksi Denmark agak mengagumkan dalam Liga Negara-Negara UEFA, yang menjadi kejohanan pemanas badan bagi semua pasukan Eropah yang bermain di Piala Dunia.1

Kemenangan terkenal menentang Perancis dan Austria dengan dua kaki menunjukkan bahawa mereka mampu bertahan sendiri menentang pasukan besar. Hanya Croatia yang telah terbukti sukar bagi mereka dalam tempoh ini.

Panduan Prestasi: Tunisia

Tunisia telah memenangi tiga daripada enam perlawanan terakhir mereka sebelum Piala Dunia. Pada Kejohanan Piala Afrika yang lepas, mereka berjaya menambat kemenangan terhadap Nigeria dan menghentikan kemaraan Nigeria pada kejohanan itu. Kini Tunisia berjaya mengambil salah satu slot Afrika dari Mali, satu lagi kuasa besar Afrika.

Walau bagaimanapun, apabila pasukan veteran seperti Brazil, mereka dibelasah teruk, satu keputusan yang dijangkakan. Walau apa pun, aksi sebegitu menunjukkan keupayaan mereka untuk bermain dengan pasukan-pasukan gergasi.

Bagaimana perlawanan ini akan dimainkan?

Ini pertemuan kali kedua bagi kedua-dua pasukan, pada perlawanan pertama Denmark melakar kemenangan 2 – 1 dalam perlawanan persahabatan pada tahun 2002. Data yang diperoleh menunjukkan kemenangan untuk pasukan dari Eropah itu, bagaimanapun, ia masih satu risiko untuk menaruh harapan terhadap pasukan Tunisia untuk mendapatkan sebarang keputusan yang positif.

Share.
Leave A Reply