Ramalan

Brazil 2 – 1 Serbia

Lokasi Perlawanan: Stadium Lusail Iconic

Juara dunia lima kali Brazil, akhirnya kembali mengungguli kedudukan ranking FIFA buat kali pertama sejak Jun 2017 dan akan menyertai kejohanan itu dengan semangat tinggi. Pasukan Serbia adalah lawan mereka pada hari pertama kejohanan dan adalah pasukan yang sukar untuk dihadapi serta lawan yang sempurna bagi mereka membuktikan kualiti yang meneraju mereka ke posisi teratas di dunia. Berbanding dengan perlawanan-perlawanan lain, pertemuan ini merupakan aksi yang boleh dikatakan akan membawa nilai hiburan kerana kedua-dua pasukan adalah kuasa besar di arena bola sepak.

Panduan Prestasi: Brazil

The Samba Boys bakal beraksi dalam perlawanan itu berikutan persembahan hebat yang menyaksikan mereka meraih enam kemenangan daripada enam perlawanan terakhir mereka. Mereka kini merupakan pasukan yang konsisten di dunia, maklumlah mereka kini berada di kedudukan teratas dalam ranking FIFA.

Selain Bolivia dan Chile, kemenangan yang dikutip mereka pada masa itu adalah menentang pasukan yang layak ke Piala Dunia. Ia sukar untuk membentangkan sebarang kelemahan pada pasukan Tite ketika ini, pasukan ini kian menyerlah dengan bakat-bakat yang unik.

Panduan Prestasi: Serbia

Serbia telah mempamerkan prestasi yang baik dalam enam perlawanan terakhir mereka, ia menunjukkan bahawa mereka sudah bersedia untuk kejohanan yang akan datang. Empat kemenangan, satu seri dan satu kekalahan sudah cukup untuk memberi keyakinan mana-mana pasukan.

Kualiti perlawanan pemanas badan mereka juga boleh dipersoalkan, kerana enam perlawanan terakhir mereka telah datang dalam melalui Liga Negara-Negara UEFA di mana setiap pasukan mempunyai risiko kehilangan sesuatu. Walau bagaimanapun, Piala Dunia akan memberikan cabaran yang berbeza.

Bagaimana perlawanan ini akan dipermainkan?

Brazil merupakan pasukan “favourite” untuk memenangi keseluruhan kejohanan ini, oleh itu ia dapat diperlihatkan bahawa perlawanan ini akan berpihak kepada Brazil. Sejarah menyebelahi mereka dalam perlawanan ini, walaupun mereka telah memenangi satu lagi daripada Serbia. Namun, ia mungkin satu perlawanan yang rumit tetapi, pasukan Brazil masih dilihat mendominasi seluruh perlawanan ini.

Share.
Leave A Reply