Ramalan

Southampton 0-3 Newcastle United

Nota Utama

  • Southampton hanya menang sekali dalam lima perlawanan terakhir mereka dan malangnya sekali ia tidak akan menjadi mudah bagi mereka apabila mereka menghadapi ujian sukar di tangan Newcastle United Ahad ini.
  • Newcastle United membelasah Aston Villa 4-0 pada perlawanan lepas dan kini menuju ke posisi empat pasukan terbaik di puncak liga.

Panduan Prestasi

Southampton – LDWDL

Newcastle United – WWWDW

Fakta Perlawanan

  • Kedua-dua pasukan telah bertemu sebanyak 42 kali dalam Liga Premier Inggeris dan Newcastle United telah mencabut 17 kemenangan manakala Southampton telah berjaya satu kali lebih sedikit serta 9 keputusan seri.
  • Pertemuan terakhir antara kedua-dua pihak pasukan ini menyaksikan Newcastle merampas ketiga-tiga mata di stadium Saint Mary.

Pemain yang perlu diberi perhatian

James Ward-Prowse

Kapten pasukan yang amat boleh diharapkan akan dipinta untuk terus mencipta keajaiban untuk pasukannya dari kemahiran “set piece” sebagai alat penghasilan gol.

Joelinton

Pemain sayap Brazil yang bertukar menjadi “wing back” itu menyaksikan perubahan dari segi prestasinya sejak pelantikan Eddie Howe. Pengaruh beliau di padang adalah amat besar.

Share.
Leave A Reply