Ramalan

Nottingham Forest 1-2 Brentford

Nota Utama

  • Nottingham Forest seolah-olah kembali merosot walaupun selepas kemenangan berinspirasi ke atas Liverpool dua minggu lalu. Mereka kemudian tumpas kepada Arsenal dan membolos 5 gol.
  • Brentford tidak dapat menembusi Wolves yang menunjuk daya tahan dan terpaksa berpuas hati dengan keputusan seri tanpa gol.

Panduan Prestasi

Nottingham Forest – LWDLD

Brentford – DLDWD

Fakta Perlawanan

  • Nottingham Forest hanya menang dua daripada 13 perlawanan musim ini, kedua-duanya kemenangan mereka adalah 1-0, dan dijaringkan oleh Taiwo Awoniyi. Mereka sehingga kini telah membolos 28 gol, rekod bolos paling tinggi di dalam liga.
  • Brentford tidak menang dalam tiga perlawanan terakhir mereka, dan pertemuan ini memberi mereka peluang yang sempurna untuk memecahkan sumpahan ini memandangkan pasukan lawan sendiri agak rapuh dengan prestasi mereka.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Taiwo Awoniyi

Penyerang Nigeria itu telah menjaringkan gol kemenangan bagi pasukannya hanya  dua kali ketika mereka merekodkan kemenangan musim ini, dia adalah pemain utama untuk mendukung pasukan itu jika mereka ingin menuntut kemenangan di City Ground.

Bryan Mbeumo

Dengan ketiadaan Ivan Toney, Bryan Mbeumo akan berusaha untuk menawarkan servisnya untuk The Bees di barisan serangan dan akan bersemangat untuk menambah lagi gol dari dua yang dijaringkan di perlawanan lepas setakat ini.

Share.
Leave A Reply