Ramalan

Leeds 2-1 Bournemouth

Atas 1.5

Leeds Handikap Asia +1

Nota Utama

  • Leeds menamatkan prestasi hambar mereka dengan melakar kemenangan mengejut 2-1 di Anfield. Dalam proses itu, Leeds memberi kekalahan pertama kepada Virgil Van Dijk di laman sendiri dalam Liga Premier Inggeris sejak beliau menyarung jersi Liverpool.
  • Bournemouth tidak dapat melindungi gawang mereka selepas mendahului dengan 2 gol hebat menerusi gol dari Kiefer Moore. Gol dari Ryan Sessegnon, Ben Davies dan Rodrigo Bentancur sudah cukup untuk mengubah gambaran perlawanan itu buat Spurs.

Panduan Prestasi

Leeds – WLLLL

Bournemouth – LLLDW

Fakta Perlawanan

  • Kedua-dua pasukan akan menuju perlawanan ini dengan nasib yang berbeza. Walaupun Leeds meraih tiga mata di satu stadium yang paling sukar dalam liga, Bournemouth jelas sekali menunjukkan kualiti agak mengecewakan terutamanya dalam mengekalkan gol pendahuluan mereka.
  • Kedua pasukan ini telah bertemu sebanyak 13 kali. Leeds telah memenangi 13 daripadanya manakala dua yang lain telah dimenangi oleh Bournemouth.

Pemain yang perlu diperhatikan

Rodrigo Moreno

Penyerang Sepanyol itu menamatkan kemarau golnya dengan menerja kesilapan yang dibuat oleh Joe Gomez untuk menjaringkan gol di awal perlawanan. Beliau amat penting kepada semua aspek positif yang telah berlaku, dan beliau perlu mengulangi rentak kencangnya sekali lagi menentang Bournemouth.

Kiefer Moore

Penyerang Wales itu menjaringkan “brace” yang hebat ketika menentang Tottenham Hotspur tetapi dia tidak dapat menolong pasukannya daripada tewas 3-2 di tempat sendiri.

Share.
Leave A Reply