Ramalan

Everton 1-0 Leicester City

Nota Utama

  • Everton gagal memanfaatkan momentum dari kemenangan di tempat sendiri bile bertemu Crystal Palace pada perlawanan lepas dan terpaksa menerima keputusan seri tanpa jaringan menentang Fulham.
  • Leicester City terpaksa berusaha dengan gigih dalam pertemuan lepas mereka dengan Manchester City, hanya untuk tunduk kepada jaringan cantik melalui sepakan percuma Kevin De Bruyne yang sempurna pada awal separuh masa kedua, walaupun beraksi hebat pada kebanyakan fasa perlawanan itu.

Panduan Prestasi

Everton – DWLLL

Leicester City – LWWDL

Fakta Perlawanan

  • Everton telah menang tiga daripada lima perlawanan dengan lawan yang dan dua lagi telah tamat dengan keputusan seri.
  • Pertemuan terakhir antara kedua-dua pasukan ini di Goodison Park menyaksikan penyerang Brazil Richarlison menjaringkan gol secara dramatik pada masa tambahan untuk menyamakan keputusan.

Pemain yang perlu diperhatikan

Anthony Gordon

Penyerang muda Inggeris dan pemain Nigeria Alex Iwobi telah menjadi pemain penting untuk Everton dan hasil kegigihan mereka ia telah membantu pasukan mereka mencapai tahap yang mereka berada sekarang. Penglibatannya dalam corak permainan Everton mungkin menentukan bagaimana keputusan akhir akan dibentuk.

James Maddison

Kepentingannya kepada Leicester City tidak boleh dipandang rendah dan beliau adalah pemain terbaik dalam posisinya. Baru-baru ini Vardy telah mengakhiri kemarau golnya, oleh itu lebih banyak “assist” dari Maddison dapat membantu pasukanya merekod lebih banyak gol.

Share.
Leave A Reply