Manchester City 3-1 Sevilla

Lebih 2.5 Gols

Manchester City Handikap Asia -1.00

Nota Penting

  • Manchester City telah menjaringkan tujuh gol dalam dua perlawanan di tempat sendiri Liga Juara-Juara sebelum ini.
  • Manchester City belum tewas dalam Liga Juara-Juara musim ini.
  • Sevilla belum memenangi perlawanan di tempat lawan dalam Liga Juara-Juara setakat ini.
  • Sevilla perlu menewaskan Manchester City dengan enam gol tanpa balas dan berharap Dortmund kalah dalam perlawanan mereka untuk layak ke pusingan 16.

Panduan Prestasi: Manchester City

Juara Liga Premier itu pasti mahu menamatkan kempen peringkat kumpulan dengan hebat apabila mereka menyambut kedatangan Sevilla ke Stadium Etihad.

City akan berusaha untuk kembali ke arah kemenangan di Eropah selepas dua kali seri berturut-turut menentang Kobenhavn dan baru-baru ini Borussia Dortmund.

Mereka meraih kemenangan menentang Leicester City kali terakhir dan akan berusaha untuk menjadikannya dua daripada dua kemenangan menentang pasukan Sepanyol itu pada hari Rabu.

Manchester City mampu untuk menggilirkan skuad mereka kerana mereka sudah layak ke pusingan seterusnya tetapi masih akan mempunyai kuasa serangan yang cukup untuk menjadikan mereka satu pilihan kuat untuk memenangi perlawanan.

Panduan Prestasi: Sevilla

Sevilla perlukan keajaiban yang tidak dijangka untuk layak dari peringkat kumpulan kerana mereka ketinggalan tiga mata di belakang Borussia Dortmund yang berada di tangga kedua.

Pasukan Sepanyol itu telah seri dalam dua perlawanan terakhir Liga Juara-Juara mereka di tempat lawan dan sedar bahawa perlawanan ketiga ini mungkin yang paling sukar mereka menghadapi.

Fakta Manchester City lwn Sevilla

  • Manchester City telah pun layak ke peringkat kalah mati selepas memperoleh 11 mata daripada lima perlawanan.
  • Dalam perlawanan terbalik, Manchester City menewaskan Sevilla dengan selesa 4-0 di Ramon Sanchez Pizjuan.
  • Sevilla hanya merekod satu “clean sheet” dalam empat perlawanan terakhir mereka, membolos lima gol dalam semua pertandingan

Pemain yang perlu diberi perhatian

Kevin De Bruyne akan berusaha untuk menambah dua “assist” dalam Liga Juara-Juara setakat ini.

Isco akan berusaha untuk meningkatkan prestasinya dalam perlawanan terakhir Liga Juara-Juara Sevilla dan menambah satu gol yang dijaringkan setakat kempen ini.

Ramalan Manchester City lwn Sevilla

City akan mahu melayakkan diri daripada kumpulan tanpa kalah terutama di tempat sendiri dan akan berusaha untuk beraksi dengan baik, walaupun bukan dengan kesebelasan utama. Sevilla akan cuba bermain permainan mereka sendiri tetapi akan terharu dengan kualiti pemain lawan mereka, akhirnya tunduk kepada kekalahan yang mengesahkan relegasi mereka ke Liga Europa.

Share.
Leave A Reply