Chelsea 3-0 Dinamo Zagreb

Lebih 2.5 Gols

Chelsea Handikap Asia -1.00

Nota Penting

  • Chelsea derita selepas kekalahan pertama di bawah kendalian Graham Potter pada hari Sabtu lepas, bila tewas 4-1 kepada Brighton.
  • Chelsea masih belum tewas di tempat sendiri dalam semua pertandingan musim ini. Mereka telah menjaringkan empat gol dalam dua perlawanan di tempat sendiri dalam Liga Juara-Juara.
  • Dinamo Zagreb adalah satu-satunya pasukan yang telah menewaskan Chelsea dalam Liga Juara-Juara musim ini.
  • Dinamo sekarang merekod tiga perlawanan berturut-turut tanpa kemenangan dalam semua pertandingan sekarang. Mereka juga telah tewas semua perlawanan di tempat lawan dalam Liga Juara-Juara setakat ini.

Panduan Prestasi: Chelsea

Chelsea akan berasa terdesak untuk kembali ke landasan kemenangan selepas kekalahan memalukan kepada Brighton and Hove Albion pada hari Rabu. Anak buah Graham Potter rendah diri selepas dikalahkan oleh bekas majikannya dalam kekalahan 4-1 itu.

Chelsea telah pun mengesahkan kelayakan ke pusingan seterusnya selepas menewaskan Red Bull Salzburg minggu lalu tetapi akan berwaspada dengan keputusan buruk kedua berturut-turut. Chelsea akan mahu bermain sebaik yang mungkin untuk memastikan keputusan Rabu lepas tidak tidak mencetuskan kemerosotan and berterusan.

Panduan Prestasi: Dinamo Zagreb

Dinamo mungkin berada di puncak liga domestik mereka tetapi malang sekali mereka berada di kedudukan keempat dalam Liga Juara-Juara UEFA. Mereka masih belum memenangi sebarang perlawanan dalam pertandingan itu sejak hari perlawanan pertama apabila mereka menewaskan pasukan Chelsea yang lemah dan berharap untuk melakukannya sekali lagi di Stamford Bridge.

Skuad Croatia itu mempunyai peluang yang sangat tipis untuk menamatkan saingan di tempat ketiga untuk layak ke Liga Europa jika mereka mampu melakar kemenangan mengejut menentang Chelsea pada hari Rabu.

Fakta Chelsea lwn Dinamo Zagreb

  • Anda perlu kembali ke September 2019 untuk kali terakhir Chelsea tewas dalam perlawanan kumpulan Liga Juara-Juara di tempat sendiri.
  • Kali terakhir kedua pasukan ini berdepan di Zagreb, pasukan Croatia ini meraih kemenangan 1-0.
  • Chelsea telah menjaringkan tujuh gol dalam tiga perlawanan terakhir Liga Juara-Juara, bolos sekali sahaja.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Pierre Emerick Aubameyang adalah penjaring terbanyak Chelsea dalam Liga Juara-Juara dengan dua gol untuk namanya.

Mislav Orsic akan berusaha untuk menambah jumlah dua golnya dalam Liga Juara-Juara.

Ramalan Chelsea lwn Dinamo Zagreb

Hanya segelintir berharap menyaksikan kemenangan Dinamo Zagreb pada hari perlawanan pertama tetapi masa telah berlalu sejak itu dan Chelsea adalah pasukan yang lebih baik.

Susulan kekalahan mereka kepada Brighton pada hujung minggu, Graham Potter mungkin membariskan pasukan yang kuat untuk menggalakkan jaringan gol dan memulihkan keyakinan pemain sebelum pertemuan sukar dengan Arsenal Ahad depan. Inilah sebabnya kami meramalkan kemenangan 3-0 di tempat sendiri untuk The Blues

Share.
Leave A Reply