Ramalan

Liverpool 2-1 Leeds

Lebih 2.5 Gols

Liverpool Handikap Asia +1

Nota Penting

  • Penyerang Liverpool Mohamed Salah telah mencipta lebih banyak peluang daripada permainan terbuka berbanding pemain lain dalam Liga Premier musim ini (28). Dia mencipta 2.6 peluang setiap 90 minit secara purata musim ini, kadar paling bagus dalam satu kempen dalam pertandingan.
  • Rodrigo telah menjaringkan lima gol dalam 10 perlawanan Liga Premier untuk Leeds musim ini, hanya satu kurang daripada yang dijaringkannya dalam 31 perlawanan musim lalu, dan hanya dua kurang daripada yang dia berjaya dalam musim jaringan gol terbaiknya dalam pertandingan pada 2020-21 (7 dalam 26 permainan).

Panduan Prestasi

Liverpool – LWWLD

Leeds – LLLLD

Fakta Perlawanan

  • Liverpool tidak tewas dalam 10 perlawanan terakhir Liga Premier menentang Leeds United (W7 D3) sejak kekalahan 2-1 di tempat sendiri pada April 2001.
  • Leeds telah kalah dalam empat perlawanan terakhir Liga Premier menentang Liverpool, membolos 16 gol dalam kekalahan- kekalahan ini, termasuk 10 gol dalam dua lawatan terakhir mereka (3-4 pada 2020-21, 0-6 pada 2021-22).

Pemain Utama yang perlu diberi perhatian

Mohammed Salah

Pemain Mesir itu agak tumpul beraksi di stadium City lalu, tetapi perlwanan ini boleh memberikan peluang yang sesuai untuk pemain sayap itu untuk bangkit.

Rodrigo

Jesse Marsch berdepan tugas berat dalam cuba membendung arus kekalahan, jika dia mahu mencapai ini dia memerlukan pemain seperti Rodrigo untuk bangkit dan ambil kira.

Share.
Leave A Reply