Ramalan

Fulham 2-3 Everton

Lebih 2.5 Gols

Everton Handikap Asia+1

Nota Penting

  • Aleksandar Mitrovic dari Fulham telah menjaringkan 9 gol dalam 11 perlawanan Liga Premier musim ini, dia hanya menjaringkan lebih banyak gol dalam satu kempen pada 2018-19 (11 dalam 37 penampilan). Dia boleh menjadi pemain kedua yang menjaringkan 10+ gol dalam dua kempen Liga Premier berbeza untuk Fulham, selepas Clint Dempsey (2010-11 dan 2011-12).
  • Pemain Everton Alex Iwobi telah merekodkan lima “assist” dalam 12 penampilannya di Liga Premier musim ini, satu lebih daripada yang dia lakukan dalam tiga kempen sebelum ini digabungkan dengan Toffees (4 dalam 83 perlawanan). Hanya pada 2018-19 Iwobi memberikan lebih banyak “assist” dalam satu musim liga teratas (6 dengan Arsenal).

Panduan Prestasi

Fulham – WWDLL

Everton – WLLLW

Fakta Perlawanan

  • Everton memenangi perlawanan terakhir Liga Premier di tempat lawan menentang Fulham pada November 2020, dengan kemenang 3-2. The Toffees tidak pernah memenangi perlawanan liga di tempat lawan berturut-turut menentang Cottagers.
  • Fulham telah memenangi dua daripada tiga perlawanan terakhir Liga Premier menentang Everton (L1), sama seperti dalam 16 perlawanan sebelumnya menentang The Toffees (W2 D2 L12).

Pemain Utama yang perlu diberi perhatian

Aleksandr Mitrovic

Penyerang Serbia itu telah jaringkan sembilan gol dalam sebelas perlawanan dan bersedia untuk menyertai Clint Dempsey dalam senarai eksklusif dengan menjaringkan satu lagi dalam perlawanan ini.

Alex Iwobi

Penyerang Nigeria itu begitu penting untuk Everton setakat ini dan telah mencatatkan enam “assist” musim ini.

Share.
Leave A Reply