Ramalan

Crystal Palace 2-1 Southampton

Lebih 2.5

Crystal Palace Handikap Asia +1

Nota Penting

  • Crystal Palace sedang mencari untuk memenangi tiga perlawanan berturut-turut di tempat sendiri Liga Premier buat kali pertama sejak Mei 2018. Mereka telah memenangi dua perlawanan terakhir mereka walaupun membolos gol pertama, dengan hanya Blackburn Rovers (November 2009) dan Liverpool (Oktober 2020) memenangi tiga perlawanan di tempat sendiri Liga Premier berturut-turut selepas dibolosi terlebih dahulu.
  • Southampton telah memperoleh lapan mata daripada kedudukan kalah dalam Liga Premier musim ini, termasuk satu mata dalam keputusan seri 1-1 dengan Arsenal. Ia hanya kurang satu mata daripada yang diperolehi dari kedudukan kalah sepanjang musim lalu.

Panduan Prestasi

Crystal Palace – LWDWL

Southampton – DWDLL

Fakta Perlawanan

  • Crystal Palace menang 2-1 menentang Southampton pada bulan April tetapi tidak pernah memenangi perlawanan Liga Premier berturut-turut menentang Saints.
  • Southampton hanya tewas tiga daripada 13 kunjungan Liga Premier ke Crystal Palace (W6 D4), walaupun mereka tidak menang dalam dua perlawanan terakhir di Selhurst Park (D1 L1).

Pemain Utama yang perlu diberi perhatian

Wilfred Zaha

Pemain sayap yang penuh mengujakan itu gagal untuk membantu pasukannya dalam pertemuan terakhir mereka di Goodison tetapi akan lebih gigih dalam pertempuran lain.

James Ward-Prowse

Pakar “set piece” itu berharap dapat memberi inspirasi kepada pasukannya untuk meraih kemenangan selepas persembahan mengagumkan menentang Arsenal di laman sendiri.

Share.
Leave A Reply