Ramalan

Manchester United 2-1 West Ham

Lebih 2.5 Gols

West Ham Handikap Asia+1.50

Nota Penting

  • Manchester United hanya tewas sekali daripada 14 perlawanan terakhir Liga Premier di tempat sendiri (W8 D5), setelah tewas enam daripada 13 perlawanan sebelumnya di Old Trafford sebelum ini. Mereka sedang mencari untuk mengekalkan tiga “clean sheet” berturut-turut di tempat sendiri buat kali pertama sejak Jun 2020 (rekod empat).
  • West Ham hanya merekod dua perlawanan tanpa bolos dalam 17 perlawanan terakhir di tempat lawan Liga Premier mereka, dan hanya memenangi dua daripada 14 perlawanan terakhir mereka di tempat lawan (D2 L10).
  • Tiada pasukan dilayangkan paling banyak kad kuning dalam Liga Premier musim ini berbanding Manchester United (32), dengan purata 2.9 kad setiap perlawanan merupakan nisbah tertinggi bagi mana-mana pasukan dalam satu kempen dalam sejarah pertandingan.
  • Hanya Brighton (5) dan Arsenal (10) telah membuat perubahan rotasi pada kesebelasan utama mereka berbanding Manchester United musim ini (16). The Red Devils membuat perubahan keempat terbanyak pada kesebelasan utama mereka musim lalu (106).

Panduan Prestasi

Manchester United – DWDWL

West Ham – WLDWW

Fakta Perlawanan

  • Manchester United telah memenangi empat perlawanan terakhir Liga Premier menentang West Ham, kemenangan terbaik mereka menentang Hammers sejak lapan perlawanan antara 2008 dan 2012.
  • West Ham hanya mengutip tiga mata dalam 14 kunjungan terakhir Liga Premier mereka ke Man Utd (D3 L11) sejak kemenangan terakhir mereka di sana pada Mei 2007 hasil gol kemenangan oleh Carlos Tevez.
  • West Ham paling banyak kalah dalam perlawanan Liga Premier menentang Manchester United berbanding pasukan lain (21), manakala Man Utd hanya memenangi lebih banyak perlawanan di tempat sendiri menentang Spurs (24).
  • Pengurus West Ham David Moyes tidak pernah menang di tempat lawan menentang Manchester United dalam Liga Premier, seri empat dan kalah 11 daripada 15 kunjungannya. Pasukannya hanya menjaringkan 10 gol dalam 15 kunjungan ini, dengan 40% daripada gol mereka datang dalam keputusan seri 4-4 dengan Everton pada April 2012.

Pemain utama yang perlu diberi perhatian

Marcus Rashford

Ketiga-tiga gol Marcus Rashford dalam Liga Premier untuk Man Utd menentang West Ham semuanya sebagai pemain gantian, termasuk gol kemenangan minit ke-90 dalam perlawanan sama musim lalu.

Hanya lima pemain telah menjaringkan lebih banyak gol dari bangku simpanan menentang satu lawan dalam pertandingan itu – Julian Joachim lwn Derby (5), Ole Gunnar Solskjaer lwn Nottingham Forest, Javier Hernandez lwn Chelsea, Olivier Giroud lwn Southampton dan Robbie Keane lwn Man City (semua 4 ).

Michail Antonio

Penyerang Jamaica itu kekal sebagai pemain utama West Ham dan walaupun hanya menjaringkan dua gol musim ini, dia kekal sebagai penjaring terbanyak The Hammers musim ini.

Share.
Leave A Reply