Ramalan

Leicester City 0-3 Manchester City

Lebih 2.5 Gols

Manchester City Handikap Asia-2

Nota Penting

  • Leicester City telah memenangi perlawanan berturut -turut buat kali pertama musim ini selepas permulaan teruk yang menyaksikan mereka tewas empat perlawanan berturut-turut pada satu ketika pada musim ini.
  • Manchester City kembali ke arah kemenangan selepas menang 3-1 ke atas Brighton, selepas tewas 0-1 kepada Liverpool di Anfield yang menyaksikan mereka tewas perlawanan pertama musim ini.

Panduan Prestasi

Leicester City – WWDLW

Manchester City – WLWWW

Fakta Perlawanan

  • Leicester City telah tewas sembilan daripada 11 perlawanan terakhir Liga Premier menentang Manchester City (W2) dan telah tewas tiga perlawanan terakhir berturut-turut.
  • Manchester City telah memenangi tiga perlawanan terakhir Liga Premier di tempat lawan menentang Leicester tanpa bolos. Kekalahan terakhir mereka di tempat lawan adalah pada Boxing Day pada 2018, kalah 2-1.
  • Leicester tidak tewas dalam tiga perlawanan terakhir Liga Premier mereka tanpa bolos (W2 D1), memenangi dua perlawanan terakhir mereka. Kali terakhir mereka mengekalkan empat rekod bersih berturut-turut dalam pertandingan itu pada November 2019, manakala kali terakhir mereka memenangi tiga perlawanan liga secara konsisten adalah pada Januari 2021.
  • Manchester City hanya memenangi dua daripada enam perlawanan terakhir mereka di tempat lawan dalam Liga Premier (D3 L1), kalah dalam perlawanan terakhir mereka di tempat lawan menentang Liverpool. Kali terakhir The Citizens mengalami kekalahan berturut-turut di tempat lawan dalam pertandingan itu pada Mei/Ogos 2021 (vs Brighton & Tottenham).

Pemain Utama yang perlu diberi perhatian

Erling Haaland

Penyerang Norway itu sangat mengagumkan musim ini, dan telah mencapai tahap tertinggi yang belum pernah dicapai oleh pemain dalam kempen Liga Premier pertamanya. Pada kadar ini, dia boleh menjaringkan hampir 50 gol akhir musim ini!

James Maddison

Pemain berjersi No.10 The Foxes, adalah pemain terbaik mereka dan dia mungkin perlu beraksi lebih gigih dalam perlawanan ini. Servisnya yang lebih baik diperlukan bagi menjaringkan lebih banyak gol dan memenangi perlawanan untuk pasukannya.

Share.
Leave A Reply