Ramalan

Arsenal 2-0 Nottingham Forest

Bawah 2.5 Gol

Arsenal Handikap Asia-1

Nota Penting

  • Arsenal telah memenangi setiap tujuh perlawanan terakhir Liga Premier menentang pasukan yang baru dipromosikan ke liga utama, menang lapan kali berturut-turut antara Januari 2013 dan April 2014. Di laman sendiri, The Gunners tidak tewas dalam 34 perlawanan menentang pasukan yang dipromosikan (W29 D5), sejak kekalahan 1- 0 kepada Newcastle pada November 2010.
  • Arsenal tidak mencatat rekod “clean sheet” dalam mana-mana daripada 10 perlawanan terakhir Liga Premier di tempat sendiri, walaubagaimanapun mereka telah memenangi lapan perlawanan terakhir berturut-turut (L2). Dalam sejarah liga utama Inggeris, hanya satu pasukan yang pernah memenangi sembilan perlawanan di tempat sendiri berturut-turut dengan membolosi gol iaitu Aston Villa, mereka melakukannya dalam sembilan perlawanan pertama mereka pada 1888-89.
  • Berikutan kemenangan 1-0 mereka menentang Liverpool kali terakhir, Nottingham Forest sedang mencari kemenangan berturut-turut dalam Liga Premier buat kali pertama sejak tiga perlawanan terakhir mereka pada kempen 1998-99. Bagaimanapun, Forest belum tempah kemenangan di tempat lawan setakat ini (D2 L4), mereka gagal menjaringkan gol dalam setiap empat perlawanan terakhir mereka.
  • Setelah menjaringkan gol pada separuh masa kedua dalam setiap sembilan perlawanan Liga Premier pertama mereka musim ini (12 gol kesemuanya), Arsenal gagal mencari jaringan selepas separuh masa dalam dua perlawanan terakhir mereka.

Panduan Prestasi

Arsenal – DWWWW

Nottingham Forest- WDLDL

Fakta Perlawanan

  • Ini adalah pertemuan pertama di liga antara Arsenal dan Nottingham Forest sejak Januari 1999, kemenangan 1-0 di tempat lawan untuk Gunners. Mereka telah bertemu empat kali dalam pertandingan piala sejak itu, dengan Arsenal memenangi dua perlawanan Piala Liga dan Forest memenangi dua perlawanan Piala FA.
  • Nottingham Forest telah memenangi dua daripada 27 lawatan liga terakhir mereka ke Arsenal (D11 L14), dengan Brian Clough membawa mereka kemenangan berturut-turut pada 1987 dan 1989.
  • Ini adalah perlawanan Liga Premier pertama Nottingham Forest di Emirates. Hanya dua daripada 40 pasukan lawan sebelum ini telah memenangi perlawanan pertama mereka di Emirates (West Ham pada 2007 dan Hull pada 2008), dengan 15 daripada 16 pasukan terakhir, kalah dalam perlawanan pertama mereka (D1).

Pemain Utama yang perlu diberi perhatian

Granit Xhaka

Granit Xhaka dari Arsenal telah menjaringkan tiga gol Liga Premier musim ini, jumlah penuh yang diperoleh dalam tiga kempen sebelumnya, hanya pada 2018-19 dia pernah menjaringkan lebih (4).

Ini mungkin penampilannya yang ke-200 dalam Liga Premier, 42 penampilan lebih daripada pemain Arsenal lain sejak dia menyertai pada 2016.

Taiwo Awoniyi

Kedua-dua kemenangan Liga Premier Nottingham Forest musim ini adalah kemenangan 1-0 hasil jaringan Taiwo Awoniyi. Ketiga-tiga gol pemain Nigeria itu dalam Liga Premier setakat ini adalah gol pembukaan, tambahan dia juga menjaringkan gol pertama dalam kekalahan 3-2 Forest kepada Fulham.

Share.
Leave A Reply