Ramalan

Rb Salzburg 2-3 Chelsea

Lebih 2.5 Gols

Salzburg Handikap Asia+1.50

Nota Penting

  • Chelsea telah berjaya menghalang pihak lawan sebanyak lima kali dalam enam perlawanan terakhir.
  • Chelsea belum pernah kalah sejak kedatangan ketua jurulatih baharu Graham Potter. Mereka telah meraih lima kemenangan dan seri tiga daripada lapan perlawanan di bawahnya.
  • Salzburg hanya kalah satu perlawanan sepanjang musim ini dan belum tewas dalam 17 perlawanan.
  • Salzburg hanya merekod dua “clean sheet” dalam 10 perlawanan terakhir mereka dalam semua pertandingan.

Panduan Prestasi: Red Bull Salzburg

Pasukan Austria ini berada dalam perawakan tajam pada masa ini. Mereka menduduki puncak Bundesliga Austria dan hanya tewas sekali dalam 13 perlawanan Liga. Mereka juga belum kalah dalam Liga Juara-Juara UEFA.

RB Salzburg hanya mampu memperolehi keputusan seri menentang Chelsea di Stamford Bridge dan perlu ketatkan barisan pertahanan mereka jika ingin mendapatkan keputusan menentang Blues kali ini.

Skuad Austria itu mengekalkan rekod bersih pada hujung minggu menentang pencabar kejuaraan Sturm Graz tetapi tidak dapat menghalang lawan dua kali berturut-turut sejak awal September, 11 perlawanan lalu.

Panduan Prestasi: Chelsea

Kehidupan sebagai pengurus Chelsea telah bermula dengan corak yang hebat bagi pengurus baharu, Graham Potter. Tidak tewas dalam lapan perlawanan pertamanya untuk kelab, mereka akan memasuki perlawanan ini sebagai pasukan pilihan untuk mendapatkan tiga mata dan mara ke pusingan 16 terakhir.

Walaupun prestasi mereka memberangsangkan, The Blues telah seri dalam dua perlawanan terakhir mereka dan perlu meningkatkan kegigihan mereka dari segi prestasi jika mereka ingin pulang dengan kemenangan penting di Austria.

Fakta RB Salzburg lwn Chelsea

  • Chelsea gagal menjaringkan gol hanya dalam satu daripada lapan perlawanan terakhir mereka.
  • Kedua-dua pasukan seri 1-1 kali terakhir, dengan Salzburg menyamakan kedudukan pada separuh masa kedua untuk merampas satu mata.
  • RB Salzburg tidak pernah tewas dalam 17 perlawanan dalam semua pertandingan dan tidak tewas di tempat sendiri musim ini.
  • Chelsea tidak tewas dalam empat perlawanan terakhir mereka di tempat lawan, memenangi tiga daripadanya dan menjaringkan enam gol. Kekalahan terakhir mereka di tempat lawan ialah kekalahan 1-0 menentang Dinamo Zagreb
  • RB Salzburg telah menjaringkan 14 gol dalam lima perlawanan terakhir mereka dalam semua pertandingan.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Noah Okafor telah menjaringkan tiga gol dalam Liga Juara-Juara musim ini yang mengatasi rekod mana-mana pemain Chelsea setakat ini.

Mason Mount telah berjaya menjaringkan dua gol dan telah memberi tiga “assist” semasa lima perlawanan terakhirnya dalam semua pertandingan.

Ramalan RB Salzburg lwn Chelsea

Kami akan ramalkan skor 2-3 berpihak kepada Chelsea kali ini kerana ia adalah perlawanan di mana kedua-dua pasukan, terutamanya Salzburg tidak mampu kalah. Ia akan memaparkan aksi serangan bertubi-tubi tetapi kualiti unggul Chelsea sudah memadai untuk melalui perlawanan ini yang semestinya akan diraihkan dengan pesta gol.

Share.
Leave A Reply