Ramalan

Borussia Dortmund 2-2 Man City

Lebih 2.5 Gols

Borussia Dortmund Handikap Asia +1.00

Nota Penting

  • Manchester City belum tewas satu perlawanan pun dalam Liga Juara-Juara UEFA musim ini
  • Manchester City merupakan penjaring gol keempat terbanyak dalam Liga Juara-Juara dengan 11 gol dan bolos satu gol dan mempunyai pertahanan kedua terbaik dalam pertandingan itu.
  • Dortmund mengutip dua kemenangan berturut-turut dan telah menjaringkan tujuh gol dalam masa itu, dan membolos satu gol.
  • Borussia Dortmund hanya memerlukan satu mata untuk mengesahkan kelayakan ke pusingan 16 terakhir pada hari Selasa.

Panduan Prestasi: Borussia Dortmund

Dortmund akan meneruskan prestasi baik mereka menentang pasukan Manchester City yang gagah dan yang kembali ke landasan kemenangan pada hujung minggu lepas.

Pasukan Jerman itu tewas tipis kepada Manchester City pada pertemuan terakhir selepas memberi kesukaran kepada pendahulu Liga Premier. Persembahan itu akan memberi mereka kepercayaan bahawa mereka cukup bagus untuk mendapat keputusan positif di hadapan penyokong tuan rumah di Signal Iduna Park.

Panduan Prestasi: Manchester City

Prestasi gagah Manchester City diteruskan dalam liga dengan menewaskan Brighton 3-1 pada hari Sabtu, selepas tersandung menentang Liverpool minggu sebelumnya. Mereka gagal menjaringkan gol hanya dalam dua daripada tujuh perlawanan di tempat lawan dalam semua pertandingan.

Mereka akan menghadapi perlawanan menentang Dortmund dengan faedah menggilirkan sebahagian daripada skuad – kerana mereka telah pun layak ke pusingan 16.

Fakta Dortmund lwn Manchester City

  • Manchester City hanya kalah satu perlawanan musim ini.
  • Dortmund telah menjadi tuan rumah Manchester City dua kali sebelum itu dalam Liga Juara-Juara, memenangi pertemuan pertama mereka pada 2012 dan kalah dalam perlawanan terbaru pada April 2021.
  • Dortmund tidak tewas dalam lima perlawanan terakhir di tempat sendiri. Kekalahan terakhir mereka di tempat sendiri musim ini ialah pada bulan Ogos menentang Werder Bremen.
  • Kekalahan terakhir Manchester City di tempat sendiri dalam Liga Juara-Juara juga adalah menentang pasukan Jerman. The Citizens kalah 2-1 menentang RB Leipzig dalam perlawanan yang menyaksikan mereka hilang satu pemain akibat ditayangkan kad merah.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Erling Haaland mempunyai jaringan gol terbanyak dalam semua pertandingan berbanding dengan mana-mana pemain dalam lima liga terbaik Eropah (22).

Kevin De Bruyne mempunyai assist terbanyak dalam semua pertandingan berbanding mana-mana pemain dalam lima liga teratas Eropah (11).

Ramalan Dortmund lwn Manchester City

Skor 2-2 adalah keputusan yang kita ramalkan kerana pengurus Manchester City, Pep Guardiola mungkin memutuskan untuk membuat perubahan kepada pasukannya dengan merehatkan beberapa pemain kesebelasan utama.

Walaubagaimanapun, pasukan City akan tetap kuat dan sukar untuk ditewaskan. Dortmund akan dapat bersaing dengan pasukan City seperti yang ditayangkan di Etihad dan kedua pasukan ini akan bermain untuk keputusan seri yang menghiburkan.

Share.
Leave A Reply