Kurang daripada 50 hari lagi untuk ke Piala Dunia Qatar 2022 dan peminat sedang bersiap sedia untuk menghadapi satu kejohanan yang dijanjikan untuk menjadi sesuatu yang sangat berbeza, bermula daripada peringkat kumpulan Piala Dunia.

Peringkat kumpulan Piala Dunia 2022 akan menyajikan drama dan keterujaan pada satu masa yang luar biasa dan kami menjangkakan apakah yang akan berlaku dalam kejohanan itu.

Cabutan peringkat kumpulan Piala Dunia telahpun ditentukan dan diantaranya ialah beberapa perlawanan yang menjanjikan nilai hiburan yang tinggi. Petaruh juga tidak sabar untuk membuat perniagaan kewangan sambil menikmati pengalaman menonton yang hebat di Piala Dunia Qatar 2022.

Artikel ini membawakan kepada anda perlawanan peringkat kumpulan Piala Dunia untuk dinanti-nantikan pada bulan November 2022.

Kumpulan D: Perancis vs Denmark

Perancis vs Denmark sedang cepat menjadi seperti Nigeria vs Argentina yang baharu dalam Piala Dunia FIFA, dengan kedua-dua pasukan dijadualkan bertemu untuk kali yang keempat di pentas dunia. Pengurus Perancis Didier Deschamps sudah pasti keletihan dengan perlawanan ini.

Walau apa pun perasaannya, dia sedang bertanggungjawab untuk memberikan satu persembahan yang cemerlang ketika menentang pasukan yang menjadi duri dalam dirinya sejak beberapa tahun lalu. Pertemuan terbaru mereka telah berakhir dengan kekalahan untuk Perancis.

Dalam sejarah, walau bagaimanapun, ianya adalah baik kepada Perancis dalam perlawanan ini kerana mereka telah memenangi lapan daripada 16 pertemuan mereka, kalah 6 dan seri dua, bermula dari tahun 1973.

Satu perlawanan yang menarik sedang berada di dalam jadual untuk semua yang terlibat, terutamanya untuk Denmark. Mereka adalah satu-satunya pasukan yang telah tidak ditewaskan Perancis dalam perebutan gelaran 2018 di Rusia. Prestasi mereka baru-baru ini ketika menentang Juara Dunia itu juga akan mendorong mereka untuk pergi dengan lebih bersungguh-sungguh pada 26 November, di Stadium 974.

Kumpulan B: England vs Amerika Syarikat

Adalah mudah untuk merumuskan perlawanan peringkat kumpulan Piala Dunia FIFA ini sebagai satu kemenangan untuk Three Lions , walau bagaimanapun, prestasi USMNT yang bertambah baik ketika menentang pasukan di luar wilayah CONCACAF dalam beberapa tahun kebelakangan ini membuktikan kemampuan mereka. Terdapat juga isu kecil mengenai keharmonian pasukan dalam persediaan pasukan England, hanya beberapa minggu menjelang Piala Dunia.

Pengurus England, Gareth Southgate tidak dapat menjadikan skuad pemain hebatnya menjadi kepada sebuah pasukan yang utuh sejak kebelakangan ini. Bakat individu Three Lions telah kelihatan seperti tidak tentu arah sejak kebelakangan ini dan malangnya, mereka tidak mempunyai peluang lain untuk menyelesaikan masalah itu sebelum pergi ke Qatar pada bulan November.

Pasukan Amerika akan melihatnya sebagai satu peluang untuk akhirnya membuktikan kepada Inggeris bahawa mereka kini setanding dengan mereka dalam permainan dunia.

Terdapat juga ketegangan politik antara kedua-dua negara yang akan mencetuskan beberapa perselisihan dalam penyingkiran Qatar 2022 dan pastinya menghangatkan suasana di Stadium Al Bayt pada 25 November.

Kumpulan C: Argentina vs Mexico

Brazil vs Argentina mungkin menjadi Perlawanan Klasik Amerika Selatan, tetapi Argentina vs Mexico ialah Perlawanan Klasik Amerika. Kedua-dua pasukan telah berdiri di puncak benua mereka pada banyak kesempatan dan akan sentiasa dianggap antara pasukan terbaik dunia, tidak kira generasi yang mana.

Apabila undian peringkat kumpulan Piala Dunia telah mempertemukan kedua-dua belah pihak antara satu sama lain, peminat tahu bahawa mereka telah berada dalam keadaan untuk mendapatkan sesuatu.

Mereka telah pertama kali bertemu pada tahun 1930 semasa Piala Dunia sulung di Uruguay. Argentina telah memenangi perlawanan itu. Sejak itu, ia telah menjadi perlawanan yang membosankan untuk peminat dan pemain. 35 perlawanan kemudian, keterujaan pada setiap kali ada satu peluang untuk pasukan-pasukan ini bertembung masih terasa seperti kali pertama mereka bertemu.

El Tri, walau bagaimanapun, sentiasa mendapat nasib yang malang. Mereka bukan sahaja telah tewas 16 daripada 35 perlawanan ketika menentang La Albiceleste (14 seri dan lima kemenangan), tetapi pasukan Amerika Selatan itu telah memenangi gelaran dunia kedua mereka di tanah air sendiri. Menjelang 26 November di Stadium Lusail, mereka akan bersedia untuk mempertaruhkan nyawa mereka untuk menewaskan saingan abadi mereka di klasifikasi Qatar 2022.

Kumpulan G: Brazil vs Switzerland

Pasukan bertaraf teratas dunia menentang pasukan bertaraf ke-15 dunia tidak kelihatan seperti satu perlawanan peringkat kumpulan Piala Dunia 2022 yang menarik, tetapi terdapat sedikit sejarah untuk perlawanan ini.

Pertama sekali, Switzerland adalah salah satu daripada beberapa pasukan yang sukar diatasi oleh Brazil. Malah banyak pasukan legenda negara Samba telah tidak dapat menang dengan lebih daripada margin satu gol. Mereka telah bermain sembilan perlawanan setakat ini dan seri empat daripada perlawanan tersebut. Brazil telah memenangi tiga, manakala Switzerland telah memenangi dua daripada lima baki perlawanan.

Baru-baru ini, mereka telah bertemu dalam Piala Dunia 2018 di Rusia dan ia adalah satu perlawanan yang sangat hangat kerana terjahan antik oleh Neymar. Perlawanan itu telah berakhir dengan satu keputusan seri tetapi pasukan Switzerland itu telah sangat tidak berpuas hati dengan keputusan permainan itu, terima kasih kepada bagaimana tipu muslihat Neymar yang telah melenyapkan momentum permainan itu.

Dalam Qatar 2022 yang bakal menjelang tibe, kedua-dua pasukan akan berusaha untuk membuktikan sesuatu kepada pasukan lawan ketika mereka menentang antara satu sama lain pada 28 November di Stadium 974. Ini mungkin juga terbukti sebagai satu perlawanan yang mungkin menentukan siapa yang pertama berakhir di tabla de posiciones Qatar 2022 untuk Kumpulan G.

Kumpulan H: Uruguay vs Ghana

Satu perlawanan balas dendam sedang menanti Ghana, yang telah dinafikan tempat ke separuh akhir oleh Uruguay pada tahun 2010, apabila Piala Dunia pergi ke Afrika. Luis Suarez telah mengendalikan satu rembatan ke gawang yang mungkin akan menghantar Ghana ke separuh akhir yang menjadi pertaruhan dan Asamoah Gyan telah terlepas sepakan penalti yang sepadan.

Uruguay telah mempunyai sebuah skuad yang jauh lebih baik daripada Ghana dan sedang menjadi pilihan utama untuk perlawanan itu. Tetapi kami telah memahami bahawa apabila permainan adalah peribadi, apa yang biasanya terjadi tidak selalunya terpakai. Jika ada satu perlawanan yang boleh menghasilkan satu keputusan luar jangka, ianya adalah yang ini.

Uruguay tahu apa yang akan datang di Qatar 2022 mundial dan akan bersedia pada 2 Disember, di Stadium Al Janoub.

Share.
Leave A Reply