Ramalan

Tottenham Hotspur 2-1 Newcastle United

Lebih 2.5 Gol

Tottenham Handicap Asia  +1

Nota Utama

  • Pemain Newcastle Miguel Almirón telah menjaringkan lima gol dalam 11 perlawanan Liga Perdana pada musim ini, sudahpun menjadi kepulangan terbaiknya dalam satu kempen. Sememangnya, ianya adalah sebanyak mana yang telah dia jaringkan sepanjang dua musim sebelumnya yang digabungkan (5 dalam 64 penampilan).
  • Kieran Trippier dari Newcastle telah mencipta lebih banyak peluang daripada permainan set berbanding dengan mana-mana pemain lain dalam Liga Perdana pada musim ini (16), dan lebih banyak peluang secara keseluruhan daripada mana-mana pemain pertahanan lain (26). Dia telah mencipta 4+ peluang dalam tiga perlawanan berbeza pada musim ini, dengan Moussa Sissoko pemain Newcastle terakhir yang melakukannya dalam lebih banyak perlawanan dalam satu kempen (5 pada musim 2015-16).

Panduan Prestasi

Tottenham – LWWLW

Newcastle – WDWWD

Fakta Perlawanan

  • Tottenham Hotspur telah memenangi tujuh daripada 10 perlawanan terakhir Liga Perdana mereka ketika menentang Newcastle United (S2, K1), memenangi kedua-duanya pada musim lalu dan menjaringkan lapan gol dalam proses itu (3-2 di tempat lawan, 5 -1 tempat sendiri).
  • Newcastle United telah memenangi 10 perlawanan Liga Perdana di tempat lawan ketika menentang Tottenham, yang paling banyak bersama mereka menentang satu lawan (juga 10 vs West Ham), walaupun mereka telah tewas 5-1 di sana pada musim lalu.

Pemain Utama yang perlu diperhatikan

Harry Kane

Penyerang prolifik itu telah gagal memberi sebarang impak terhadap Manchester United dalam apa yang pernah menjadi persekolahan di Old Trafford, tetapi dia boleh membuat satu perubahan dalam permainan ini.

Bruno Guimares

Ahli silap mata Brazil itu telah hebat untuk Toons dan mungkin boleh menjadi kunci sekali lagi di North London.

Share.
Leave A Reply