Ramalan

Chelsea 1-1 Manchester United

Bawah 2.5 Gol

Man United Handicap Asia +1.00

Nota Penting

  •     Chelsea sedang tidak tewas dalam lima perlawanan terakhir mereka.
  •     Manchester United telah mempunyai tiga rekod bersih tanpa bolos secara berturut-turut.
  •     Chelsea telah mempunyai lima rekod bersih tanpa bolos secara berturut-turut.
  •   Chelsea sedang tidak tewas dalam lapan perlawanan liga secara berturut-turut di tempat sendiri.
  •     Manchester United telah mempunyai tiga kemenangan dalam 11 perlawanan liga di tempat lawan.

Panduan Formasi: Chelsea

Graham Potter nampaknya telah memantapkan prestasi di Chelsea, setelah memperoleh lima kemenangan secara berturut-turut dalam semua pertandingan sehingga persembahan kemenangan itu telah berakhir ketika menentang Brighton pada perlawanan terakhir.

Walau apa pun, Chelsea baru-baru ini telah menemui rentak jaringan mereka, menjaringkan sekurang-kurangnya dua gol dalam semua perlawanan itu walaupun kadang-kadang telah kelihatan seperti mereka tidak mempunyai satu kehebatan dalam serangan. Isu itu telah terbongkar ketika menentang Brighton, di mana mereka hampir tidak menemui kesepaduan pada sepertiga terakhir padang dan akhirnya telah memerlukan penjaga gol Kepa Arrizabalaga untuk memastikan satu mata buat mereka.

Dalam usaha memburu perlumbaan empat tempat teratas, Chelsea boleh mengambil satu langkah berani dengan menewaskan Red Devils di laman sendiri.

Panduan Formasi: Manchester United

Berada di tempat kelima, Manchester United boleh mara ke empat tempat teratas dengan satu kemenangan di Chelsea. Red Devils menewaskan Tottenham 2-0 pada hari Rabu dan masalah awal musim itu sedang hampir-hampir dilupakan.

United sedang tidak tewas dalam lima perlawanan terakhir mereka dalam semua pertandingan dan masuk ke perlawanan ini setelah mengekalkan tiga rekod bersih tanpa bolos secara berturut-turut. Sementara itu, United telah melepaskan 10 gol dalam dua perlawanan menentang Brentford dan Manchester City, lapan yang lain hanya telah menyaksikan lima gol melepasi pertahanan mereka yang semakin baik.

Tiga perlawanan liga di tempat lawan telah dimenangi oleh United pada musim ini tetapi masih mempunyai perbezaan empat gol kurang di tempat lawan. Mereka boleh disokong untuk satu kemenangan atau satu seri dalam perlawanan menentang Chelsea ini.

Fakta Chelsea VS Manchester United

  • Chelsea telah seri empat perlawanan terakhir mereka ketika menentang Man Utd dalam semua pertandingan.
  • Chelsea telah seri pada separuh masa dan sepenuh masa dalam empat perlawanan terakhir mereka ketika menentang Man Utd dalam semua pertandingan.
  • Terdapat lebih 2.5 gol yang telah dijaringkan dalam lima perlawanan terakhir Chelsea di tempat sendiri.
  • Chelsea telah melihat di bawah 2.5 gol dalam empat perlawanan terakhir mereka ketika menentang Man Utd dalam semua pertandingan.
  • Man Utd sedang tidak tewas dalam sepuluh daripada 11 perlawanan terakhir mereka menentang Chelsea dalam semua pertandingan.

Pemain yang perlu diperhatikan

Pierre-Emerick Aubameyang

Penyerang Gabon itu masih belum menemui jaringan dalam dua perlawanan terakhirnya untuk Chelsea tetapi telah menjaringkan gol dalam tiga perlawanan berturut-turut sebelum itu.

Dia akan bersemangat untuk ujian besar Liga Perdana pertamanya dalam untuk pasukan Chelsea dan anda boleh menyokongnya untuk meraih satu gol di tempat sendiri.

Bruno Fernandes

Pemain Portugis itu sedang mula mencari rentaknya semula dan telah mengagumkan di bawah Ten Hag dalam tiga perlawanan yang lalu. Dia telah berada dalam senarai penjaring ketika menentang Tottenham dan akan tidak sabar-sabar untuk meneruskan rentak jaringannya ketika menentang Chelsea.

Ramalan Chelsea VS Manchester United

Manchester United telah berada di kedudukan terbawah pada satu peringkat dalam musim ini tetapi satu kemenangan di sini akan membawa mereka ke tempat Liga Juara-Juara. Mereka telah mempunyai satu kemenangan yang baik ke atas Tottenham pada hari Rabu dan juga telah menewaskan Arsenal dan Liverpool pada musim ini. Chelsea adalah kuat di tempat sendiri tetapi tidak dapat menewaskan Tottenham dan seri dengan Brentford pada pertengahan minggu. Pergi untuk United menang atau seri dalam perlawanan ini.

Share.
Leave A Reply