Ramalan

Nottingham Forest 0-3 Liverpool

Lebih 2.5 Gol

Liverpool Handicap Asia -2

Nota Penting

  •     Liverpool telah memenangi perlawanan secara berturut-turut dengan jaringan tipis yang sama (1-0) di tempat sendiri ketika menentang Manchester City dan West Ham. Darwin Nunez telah menjaringkan satu-satunya gol untuk memastikan pasukannya berada di landasan untuk mendapatkan tempat di empat teratas.
  •     West Ham kini sedang  tidak menang dalam dua perlawanan selepas kembali ke landasan dengan dua kemenangan yang meyakinkan.

Panduan Prestasi

Nottingham Forest – SKSKK

Liverpool – MMKSS

Fakta Perlawanan

  •     Kedua-dua pasukan telah bertembung sebanyak 19 kali dalam semua pertandingan, pasukan Merseyside telah lebih menang dengan 9 kemenangan (47%), manakala Nottingham Forest telah memenangi 4 (21%).
  •     Nottingham Forest telah menjaringkan 18 gol berbanding 41 gol yang telah dijaringkan oleh Liverpool dalam 19 perlawanan ini.

Pemain Utama yang perlu diperhatikan

Dennis Emmanuel

Penyerang Nigeria yang serba boleh itu masih kelihatan seperti pilihan terbaik untuk pasukan Steve Cooper. Ketiadaannya dalam dua kesebelasan utama terakhir nampaknya menunjukkan kekurangan kepercayaan kepada kebolehannya.

Steve Cooper harus mempertimbangkan untuk menggunakannya kerana dia kekal sebagai satu ancaman yang lebih besar daripada apa sahaja yang mereka ada di lapangan pada masa ini.

Mohammed Salah

Pemain Mesir yang cemerlang itu telah bangkit dari permulaan musim yang sukar dan telah menjaringkan 4 gol dalam 3 perlawanan terakhirnya, termasuk satu jaringan kemenangan penting ketika menentang juara bertahan Manchester City.

Share.
Leave A Reply