Ramalan

Manchester United 1-2 Tottenham

Lebih 2.5 Gol

Tottenham Handicap Asia +1.00

Nota Penting

  • Manchester United hanya telah tewas sekali di Old Trafford dalam Liga Perdana pada musim ini. 
  • Dalam cara yang sama, kekalahan 3-1 Tottenham kepada musuh ketat Arsenal adalah satu-satunya kekalahan mereka di tempat lawan dalam Liga Perdana pada musim ini.
  • Manchester United telah memenangi tiga daripada lima perlawanan terakhir Liga Perdana mereka.
  • Tottenham telah mengekalkan tiga rekod bersih dalam empat perlawanan terakhir mereka di semua pertandingan. 

Panduan Formasi: Manchester United

Sejak mengalami satu kekalahan kepada Brighton, Manchester United telah mengubah sebaliknya musim mereka bermula dengan satu kemenangan ke atas Liverpool dan ia telah menjadi perubahan yang positif sejak itu. Red Devils kini telah memenangi tujuh perlawanan daripada 10 perlawanan terakhir mereka di dalam semua pertandingan, tewas kepada Manchester City  dalam Liga Perdana.

Walau bagaimanapun, pertemuan Liga Perdana terbaru mereka menentang Newcastle di Old Trafford pada hujung minggu telah berakhir dengan satu keputusan seri tanpa jaringan di mana mereka tidak mempunyai gigitan seperti biasa mereka.

Dalam satu usaha untuk kembali ke arah kemenangan, mereka berdepan tentangan hebat dalam bentuk Tottenham dan pelawat bertandang ke Manchester dengan harapan tinggi berdasarkan prestasi mereka pada baru-baru ini. United akan berasa tenang dengan fakta bahawa mereka telah meraih tiga kemenangan berturut-turut ketika menentang pasukan London itu tetapi ia akan menjadi satu pertembungan berbeza pada kali ini.

Panduan Formasi: Tottenham

Sejak tewas 3-1 kepada saingan tempatan Arsenal, Tottenham sedang tidak tewas dalam empat perlawanan terakhir mereka dalam semua pertandingan, sementara itu juga mengekalkan tiga jaringan dalam perlawanan tersebut. 

Walaupun tewas tiga h2h terakhir berturut-turut ketika menentang United, anak-anak buah Antonio Conte akan menyukai peluang mereka pada kali ini, setelah hanya telah tewas satu perlawanan Liga Perdana pada musim ini.

Mereka juga datang ke perlawanan ini dengan keyakinan tulen selepas satu kemenangan 2-0 ke atas Everton pada hujung minggu. Tambah itu dengan prestasi Harry Kane yang baru ditemui dan kita mungkin boleh menjangkakan satu pertempuran sengit di Old Trafford dalam pertemuan terbaru itu. 

Fakta-Fakta Manchester United VS Tottenham

  • Pertemuan terakhir diantara kedua-dua pasukan telah berakhir dengan satu kemenangan 3-2 yang berpihak kepada Manchester United. Kedua-dua pasukan ini telah bertemu sebanyak 33 kali dalam beberapa musim yang lepas berdasarkan kepada data yang kami ada mengenai mereka.
  • Daripada 33 pertemuan sebelumnya, Manchester United telah memenangi 19 perlawanan manakala Tottenham Hotspur telah memenangi tujuh perlawanan. Baki tujuh perlawanan di antara mereka telah berakhir dengan satu keputusan seri.
  • Perlawanan sebelumnya antara Manchester United dan Tottenham Hotspur telah mempunyai purata 2.76 gol manakala BTTS telah berlaku sebanyak 52% sepanjang masa.
  • Setakat pada musim ini dalam Liga Perdana, Manchester United telah mencatatkan purata 1.75 mata untuk setiap perlawanan di tempat sendiri dan Tottenham Hotspur 1.6 mata untuk setiap perlawanan pada perlawanan di tempat lawan.
  • Manchester United telah menjaringkan sekurang-kurangnya tiga gol ketika menentang Tottenham dalam tiga perlawanan terakhir mereka. 

Pemain yang perlu diperhatikan

Harry Kane

Harry Kane sedang menikmati permulaan terbaiknya untuk satu musim Liga Perdana, dengan sembilan gol dalam sepuluh perlawanan liga. Walau bagaimanapun, prestasi cemerlangnya telah dibayangi oleh prestasi Erling Haaland.

Hanya pemain City itu yang telah menjaringkan lebih banyak gol Liga Perdana berbanding Harry Kane pada musim ini dan kapten England itu sekali lagi berada dalam senarai penjaring pada perlawanan terakhir ketika menentang Everton. 

Marcus Rashford 

Marcus Rashford telah menjadi salah seorang pemain terbaik Manchester United dan telah kelihatan segar di bawah kendalian Erik Ten Hag. 

Tiga gol dan dua bantuan jaringan dalam sembilan perlawanan Liga Perdana bermakna dia telah menjadi salah seorang pemain terbaik United pada musim ini dan dia akan bersemangat untuk mencipta rekodnya sekali lagi. 

Ramalan Manchester United VS Tottenham

Manchester United telah melihat lebih banyak nasib yang baik dalam perlawanan ini sejak akhir-akhir ini tetapi ia akan menjadi satu pertemuan hujung ke hujung pada kali ini. Prestasi Harry Kane pastinya akan membimbangkan bahagian pertahanan United dan perlawanan ini juga boleh membawakan satu potensi yang baik untuk menjaringkan gol. Menjaringkan gol terlebih dahulu akan menjadi kunci dalam pertembungan ini dan sesiapa yang mendahului terlebih dahulu di hadapan mungkin telah mempunyai satu kelebihan di kedudukan seri pada peringkat awalnya. 

Share.
Leave A Reply